Page 4 - esoter.kan.leitoy.23.24
P. 4

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ




           Εισαγωγή

                 Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να
           εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο
           καλύτερα γίνεται το έργο του  Σχολείου και να επιτυγχάνονται  οι στόχοι που τίθενται (γνωστικοί,
           κοινωνικοποιητικοί,  ψυχοσυναισθηματικοί)  στο  πλαίσιο  της  σχολικής  κοινότητας  (μαθητές/τριες,
           εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).

                 Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη
           λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και
           είναι  προσαρμοσμένος  στις  ιδιαίτερες συνθήκες  λειτουργίας  του Σχολείου  και  τα  χαρακτηριστικά
           της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.


           Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού

               Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε  κατόπιν εισήγησης της Διευθύντριας του
                                                                                                            η
            Σχολείου με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/Διδασκουσών (Πράξη 12
            /18-9-2023),  των  μελών  του  Διοικητικού  Συμβουλίου  του  Συλλόγου  Γονέων  και  Κηδεμόνων,
            καθώς και εκπροσώπου του Δήμου μας. Έχει εγκριθεί από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης που έχει την
            παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου μας καθώς και από τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης.

                 Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους  κοινοποιείται σε
           όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του
           διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/ τριες του Σχολείου.

                 Η  ακριβής  τήρησή  του  αποτελεί  ευθύνη  και  υποχρέωση  όλων  των  μελών  της  σχολικής
           κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των
           μαθητών/τριών, των γονέων και κηδεμόνων.


                 Ο Κανονισμός επικαιροποιείται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από
           τον  νόμο  συμμετοχικής  διαδικασίας  όλων  των  μελών  της  σχολικής  κοινότητας,  έτσι  ώστε  να
           συμπεριλαμβάνει  νέες  νομοθετικές  ρυθμίσεις,  να  ανταποκρίνεται  στις  αλλαγές  των  συνθηκών
           λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.



           Άρθρο  1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

                 Ο  Κανονισμός,  περιλαμβάνει  όρους  και  κανόνες,  κατανομή  αρμοδιοτήτων  και  ευθυνών,
           δικαιωμάτων  και  υποχρεώσεων,  για  όλα  τα  μέλη  της  σχολικής  κοινότητας  έτσι  ώστε  να
           διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη,
           μεθοδική  και  αποτελεσματική  λειτουργία  του.  Ταυτόχρονα  οι  δυσκολίες  και  τα  προβλήματα  που
           προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες
           βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών, και άλλων πρακτικών.

                 Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές /τριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά
           τους,  να ενστερνιστούν τις θεμελιώδεις  αξίες και ιδανικά,  να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο


                                                                                                              4
   1   2   3   4   5   6   7   8   9