Page 8 - esoter.kan.leitoy.23.24
P. 8

των μαθητών/τριών και παραμένουν έξω από τις εισόδους του Σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη
           διαδικασία αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για
           την  ασφάλεια  των  μαθητών/τριών  που  ολοκληρώνουν  το  πρόγραμμά  τους  αλλά  και  αυτών  που
           παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα.

                 Σε  περιπτώσεις  δυσμενών  καιρικών  συνθηκών  το  Σχολείο  προβλέπει  χώρους  αναμονής  και
           τροποποίηση της διαδικασίας ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών/τριών στις
           καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η  ασφάλεια τους.  Συγκεκριμένα, οι μαθητές/τριες που
           αποχωρούν με λεωφορείο συγκεντρώνονται στον χώρο εκδηλώσεων του Σχολείου, οι μαθητές/τριες που
           αποχωρούν  με  ταξί  συγκεντρώνονται  στον  χώρο  μπροστά  από  το  γραφείο  της  Διευθύντριας  και  οι
           υπόλοιποι με τη σειρά αναμένουν στον κεντρικό διάδρομο και αποχωρούν σύμφωνα με τις οδηγίες των
           υπεύθυνων εκπαιδευτικών.


            III. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

                 Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του
           ΥΠΑΙΘΑ. Οι γονείς και κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες αλλαγές
           που προκύπτουν  στο Ωρολόγιο  Πρόγραμμα, κατά τη  διάρκεια  του σχολικού έτους, όπως επίσης και
           αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων/διδασκουσών ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.




            Άρθρο 3. Σχολική και Κοινωνική Ζωή

            Ι .Φοίτηση

                 Η φοίτηση των μαθητών/τριών στα Δημοτικά Σχολεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από
           τον/την  εκπαιδευτικό  της  τάξης,  ο  οποίος/η  οποία  καταγράφει  τις  καθημερινές  απουσίες  και  τις
           καταχωρίζει  στο  πληροφοριακό  σύστημα  του  ΥΠΑΙΘΑ.  Η  ελλιπής  φοίτηση  και  μάλιστα  χωρίς
           σοβαρό  λόγο,  δυσχεραίνει  τόσο  το  σχολικό  έργο  όσο  και  την  πρόοδο  των  μαθητών/τριών.  Την
           ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των
           μαθητών/τριών, φέρουν κατά τον νόμο οι γονείς /κηδεμόνες τους.

                 Ωστόσο, στόχος του Σχολείου θα πρέπει να είναι να μεριμνά και να λαμβάνει μέτρα για τον
           περιορισμό της σχολικής διαρροής και την όσο το δυνατόν πληρέστερη φοίτηση των μαθητών/τριών.
           Για το σκοπό αυτό οι εκπαιδευτικοί και η Διευθύντρια του Σχολείου ενημερώνονται για τις απουσίες
           των μαθητών/τριών, επικοινωνούν με την οικογένεια σε περίπτωση παρατεταμένης απουσίας χωρίς
           ενημέρωση από τους γονείς ή ακόμα και όταν καταγράφονται ενδείξεις που δυσχεραίνουν την ομαλή
           φοίτηση των μαθητών/τριών. Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για την
           απουσία  των  μαθητών/τριών,  ιδιαίτερα  σε  περιπτώσεις  που  αυτή  είναι  παρατεταμένη,  ώστε  από
           κοινού με τους/τις εκπαιδευτικούς να αναζητούνται πρόσφοροι τρόποι αναπλήρωσης της διδακτέας
           ύλης.

                 Όσον  αφορά  στη  συμμετοχή  στο  μάθημα  της  Φυσικής  Αγωγής,  καθώς  και  στις  αθλητικές
           δραστηριότητες του Σχολείου, είναι απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους
           μαθητές/τριες των τάξεων Α ' και Δ', σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο.

                 Επιπλέον, ανάλογα με τις ανάγκες τους, μαθησιακές και ψυχοκοινωνικές, οι μαθητές/τριες του
           Σχολείου, κατόπιν αίτησης τους και με βάση συγκεκριμένη διαδικασία μπορούν να φοιτήσουν στα
           Τμήματα Ζ.Ε.Π. για την ενίσχυση της ελληνομάθειας και στο Τμήμα Ένταξης, για την υποστήριξη
           τους ως προς τις μαθησιακές δυσκολίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

            II.  Σχολικοί χώροι





                                                                                                              8
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13