Page 9 - esoter.kan.leitoy.23.24
P. 9

Κοινός  στόχος  όλων  είναι  ο  σεβασμός  του  σχολικού  χώρου.  Ο  σεβασμός  στα  περιουσιακά
           στοιχεία του Σχολείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του Σχολείου
           αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει
           φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος,
           όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων
           είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί.


            III.  Διάλειμμα

                 Κατά  τη  διάρκεια  του  διαλείμματος  οι  μαθητές/τριες  βγαίνουν  στο  προαύλιο  και  δεν
           παραμένουν  στους  κλειστούς  χώρους,  εκτός  αν  υπάρχει  πολύ  σημαντικός  λόγος.  Σε  περίπτωση
           κακοκαιρίας  ορίζονται  από  τους/τις  εκπαιδευτικούς  οι  προκαθορισμένοι  χώροι  παραμονής  των
           μαθητών/τριών.

                 Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/τελευταία,
           αφού  κλειδώσει  την  αίθουσα.  Δεν  επιτρέπεται  η  παραμονή  των  μαθητών/τριών  στις  αίθουσες  ή
           στους διαδρόμους του Σχολείου.


                 Το  διάλειμμα  είναι  χρόνος  παιχνιδιού,  ανάπτυξης  κοινωνικών  σχέσεων  αλλά  και  χρόνος
           ικανοποίησης  βιολογικών  αναγκών  (φαγητό,  νερό,  πλύσιμο  χεριών).  Οι  μαθητές/τριες
           αλληλοεπιδρούν,  παίζουν  αρμονικά  και  για  οποιοδήποτε  πρόβλημα  ή  δυσκολία  αντιμετωπίζουν
           απευθύνονται  στους/στις  εφημερεύοντες/εφημερεύουσες  εκπαιδευτικούς  που  βρίσκονται  στο
           προαύλιο.  Σύμφωνα  με  την  Πράξη  11/15-9-2023  του  Συλλόγου  Διδασκόντων/Διδασκουσών  οι
           εφημερεύοντες  στα  διαλείμματα  ορίζονται  σε  τέσσερις  (4)  οι  οποίοι  εφημερεύουν  σε
           προκαθορισμένους χώρους.

                 Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας/καμία ανήλικος/η ή ενήλικος/η να
           παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές/τριες του Σχολείου από τα κάγκελα
           του  προαύλιου  χώρου.  Εάν  επιθυμεί  να  δώσει  φαγητό  στο  παιδί  του  παραδίδεται  αυτό  από  τον
           γονέα/κηδεμόνα σε εφημερεύοντα/εφημερεύουσα εκπαιδευτικό του Σχολείου.


                 Μόλις  χτυπήσει  το  κουδούνι  για  μάθημα  οι  μαθητές/τριες  προσέρχονται  στους
           προκαθορισμένους  χώρους  συγκέντρωσης  για  κάθε  τάξη  ,  όπου  τους  παραλαμβάνουν  οι
           εκπαιδευτικοί με τους οποίους έχουν μάθημα και τους συνοδεύουν στην αίθουσα διδασκαλίας ή στο
           προαύλιο σε περίπτωση που έχουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

            IV.  Σχολική εργασία

                 Οι  μαθητές/τριες  παρακολουθούν  και  συμμετέχουν  ενεργά  στην  καθημερινή  διδακτική
           διαδικασία  και  δεν  παρακωλύουν  το  μάθημα,  σεβόμενοι/ες  το  δικαίωμα  των  συμμαθητών  και
           συμμαθητριών τους για μάθηση. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος φέρνουν μαζί τους
           καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και μόνο ότι είναι απαραίτητο για τη σχολική εργασία τους. Όταν
           ανατίθεται στα παιδιά εργασία για το σπίτι (κατ’ οίκον εργασία) αυτή είναι σχεδιασμένη από τον/την
           εκπαιδευτικό της τάξης σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο του κάθε μαθητή/τριας και σύμφωνα
           με  τις  αρχές  της  διαφοροποιημένης  διδασκαλίας.  Οι  κατ’  οίκον  εργασίες  ενίοτε  αποτελούν
           συμπλήρωμα  της  εργασίας  που  γίνεται  στην  τάξη.  Οι  μαθητές/τριες  μαθαίνουν  να  εργάζονται
           μόνοι/ες  τους,  να  δημιουργούν,  να  αυτενεργούν,  να  είναι  υπεύθυνοι/ες.  Οι  γονείς  /κηδεμόνες  αν
           δύναται  και  με  την  βοήθεια  των  εκπαιδευτικών  μπορούν  συμμετέχουν  στη  μελέτη  του  παιδιού
           τους, επιβλέποντάς το, βοηθώντας το να αναστοχάζεται επί των πρακτικών μελέτης του. Στόχος είναι
           το  παιδί  να  μάθει  να  μελετά  αυτόνομα,  όσον  το  δυνατό  νωρίτερα  ακολουθώντας  την  πορεία  της
           φθίνουσας καθοδήγησης, με στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων αυτοελέγχου και αυτορρύθμισης. Οι
           γονείς/κηδεμόνες δεν διεκπεραιώνουν τις εργασίες του παιδιού αντί αυτού και αποφεύγουν να του
           προκαλούν άγχος. Αντίθετα, ενθαρρύνουν το παιδί, είναι υποστηρικτικοί και φροντίζουν το παιδί να
           μελετά  σε  ένα  σταθερό  και  ήρεμο  περιβάλλον.  Η  εμπιστοσύνη  μεταξύ  γονέων/κηδεμόνων  και
           εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα. Σε

                                                                                                              9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14