Page 19 - esoter.kan.leitoy.23.24
P. 19

συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στον τρόπο οργάνωσης
           και  λειτουργίας  της  διαδικασίας  της  σίτισης,  στην  υγιεινή,  στην  ασφάλεια  και  στην  πρόληψη
           ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.

           V.  Η σημασία της σύμπραξης όλων


                 Ένα  ανοιχτό,  συνεργατικό,  συμπεριληπτικό  και  δημοκρατικό  Σχολείο  έχει  ανάγκη  από  τη
           σύμπραξη  όλων  των  μαθητών/τριών,  εκπαιδευτικών,  Διευθύντριας,  Συλλόγου  Γονέων  και
           Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για να επιτύχει στην  αποστολή του.  Η
           επικοινωνία, η συνεργασία, η θετική διάθεση αποτελούν βασικές διαστάσεις της αποτελεσματικής
           σύμπραξης όλων των εμπλεκομένων.


           Άρθρο 5 : Πολιτική του Σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους

            Ι. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

                 Οι  φυσικές  καταστροφές  παρουσιάζουν  αυξητική  τάση  τα  τελευταία  χρόνια  με  ποικίλες
            συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας
            και δραστηριοποίησης ευάλωτης ομάδας του πληθυσμού, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας
            έναντι  των  κινδύνων  αυτών.  Για  την  προστασία  από  σεισμούς  και  συνοδά  φυσικά  φαινόμενα
            επικαιροποιείται  τακτικά  το  Σχέδιο  Μνημονίου  Ενεργειών  για  τη  διαχείριση  του  Σεισμικού
            Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.

                 Η  Διευθύντρια  του  Σχολείου,  στην  αρχή  του  σχολικού  έτους  και  σε  συνεργασία  με  τον
            Σύλλογο  Διδασκόντων/Διδασκουσών,  προβαίνει  σε  όλες  τις  απαιτούμενες  ενέργειες  που
            προβλέπονται  για  την  αντιμετώπιση  των  έκτακτων  αναγκών  εντός  του  σχολικού  χώρου.  Επίσης
            ενημερώνουν  τους  μαθητές/τριες  για  τους  βασικούς  κανόνες  και  τρόπους  αντίδρασης  κατά  την
            εκδήλωση  των  φαινομένων  αυτών.  Διευκρινίζεται  ότι  οι  μαθητές/τριες  δεν  αποχωρούν  από  το
            σχολείο μόνοι/ες  τους αλλά  παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή άλλα  πρόσωπα που οι
            γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό.


                 Τέλος,  σε  καταστάσεις  πανδημίας  ή  ακραίων-επικίνδυνων  φαινομένων  οι  εκπαιδευτικοί,
            μαθητές/τριες,  γονείς/κηδεμόνες,  Διευθυντές/Διευθύντριες,  οφείλουν  να  συμμορφώνονται  και  να
            ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε  αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ,
            ΥΠΑΙΘΑ,  Υπουργείο  Κλιματικής  Κρίσης  και  Πολιτικής  Προστασίας,  κ.λ.π.  για  την  εύρυθμη
            λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.


           ΙΙ. Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών

                 Σε  περίπτωση  έκτακτης  ανάγκης,  για  την  ασφάλεια  των  παιδιών  έχει  καταρτιστεί  σχέδιο
           διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.

           Άρθρο 6: Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας – Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής
           του

                 Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες
           παιδαγωγικές  και  διδακτικές  αρχές.  Η  τήρησή  του  από  όλους  τους  παράγοντες  του  Σχολείου
           (μαθητές/τριες,  εκπαιδευτικούς,  άλλο  επιστημονικό  προσωπικό,  γονείς/κηδεμόνες,  βοηθητικό
           προσωπικό)  με  αμοιβαίο  σεβασμό  στον  διακριτό  θεσμικό  ρόλο  τους  αποτελεί  προϋπόθεση  της
           εύρυθμης  λειτουργίας  του  Σχολείου  και  είναι  το  θεμέλιο  πάνω  στο  οποίο  μπορεί  το  Σχολείο  να
           οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

                 Θέματα  που  ανακύπτουν  και  δεν  προβλέπονται  από  τον  Κανονισμό,  αντιμετωπίζονται  κατά
           περίπτωση από την Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, σύμφωνα με τις αρχές



                                                                                                             19
   14   15   16   17   18   19   20