Page 15 - esoter.kan.leitoy.23.24
P. 15

γ) η ανεπιθύμητη, επιθετική συμπεριφορά που εκδηλώνεται μεταξύ παιδιών σχολικής ηλικίας και η
            ανάλογη συμπεριφορά εκπαιδευτικών που περιλαμβάνει πραγματική ή αντιληπτή ανισορροπία δύναμης,

                 δ) η παρεμπόδιση της ομαλής διεξαγωγής των μαθημάτων και ο βίαιος αποκλεισμός μαθητών είτε
            από την εκπαιδευτική διαδικασία είτε από τη συμμετοχή τους στην καθημερινή σχολική ζωή, καθώς και
            ο εν γένει κοινωνικός αποκλεισμός, οι απειλές και η ψυχολογική βία στις επαφές των μαθητών με τους
            συμμαθητές τους,

                 ε) η επιβολή με τη βία και ο εξαναγκασμός σε πράξεις ή παραλείψεις παρά τη θέληση των μαθητών,

                 στ) οποιαδήποτε μορφή βίαιης ή απαξιωτικής συμπεριφοράς ή η ενθάρρυνση σε διάπραξη βίαιων
            εκδηλώσεων που διαταράσσουν τη σχολική γαλήνη και πλήττουν το κύρος της εκπαιδευτικής κοινότητας,

                 ζ)  ο  εκφοβισμός  ή  η  εκδήλωση  ρατσιστικών  συμπεριφορών  ικανών  να  διαταράξουν  την  ψυχική
            ισορροπία και να πλήξουν μαθητές με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά,

                 η) η προσβολή, οι διακρίσεις ή οι παρενοχλήσεις στη βάση των θρησκευτικών πεποιθήσεων, της
            εθνοτικής καταγωγής, της φυλής, του φύλου, του σεξουαλικού προσανατολισμού, της ταυτότητας φύλου,
            της έκφρασης ή των χαρακτηριστικών φύλου, της αναπηρίας, της κατάστασης υγείας και της σωματικής
            ή άλλης πραγματικής κατάστασης του μαθητή. Το παρόν εφαρμόζεται αναλόγως για μορφές βίας και
            συμπεριφορές που εκδηλώνονται προς εκπαιδευτικούς και άλλα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας»

                 Σε  ό,τι  αφορά,  λοιπόν,  τη  Σχολική  Βία  και  τον  Εκφοβισμό,  καθώς  και  την  καλλιέργεια  μιας
           κουλτούρας συμπερίληψης η ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της
           διαδικασίας  πρόληψης  ή/και  αντιμετώπισης  φαινομένων  βίας,  παρενόχλησης,  εξαναγκασμού  και
           σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος
           σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία
           του Σχολείου με την οικογένεια. Γι΄ αυτόν ακριβώς τον λόγο, αποφασίστηκε να γίνουν μια σειρά από
           σχετικές  δράσεις  μιας  και  η  πρόληψη  της  σχολικής  θυματοποίησης  προϋποθέτει  μεταξύ  άλλων  την
           καταγραφή,  τη  μελέτη  και  την  αντιμετώπιση  των  φαινομένων  σε  πρώιμο  στάδιο,  αλλά  και  την
           ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση ολόκληρης της σχολικής κοινότητας, όπως ορίζεται και από την
           πρόσφατη  σχετική  νομοθεσία  (ν.  5029/2023  Α΄1-3-2023).  Η  σε  βάθος  κατανόηση  ζητημάτων  που
           άπτονται της σχολικής βίας και του εκφοβισμού και η συντονισμένη διαχείριση των ζητημάτων αυτών
           μέσα  από  τη  συνεργασία  με  τους  εμπλεκόμενους  φορείς  είναι  απαραίτητες  προϋποθέσεις  για  την
           ανάπτυξη των στοχευμένων δράσεων. Για την αποτελεσματική πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και
           της επιθετικότητας μεταξύ των μαθητών/τριών, καθώς και την καλλιέργεια κουλτούρας συμπερίληψης
           αποφασίστηκε να πραγματοποιηθούν το σχολικό έτος 2023-24 τα εξής:


                 Διαμόρφωση  καλού  σχολικού  κλίματος,  επικοινωνίας,  διαλόγου  και  εμπιστοσύνης
                  ανάμεσα  σε  εκπαιδευτικούς  και  μαθητές/τριες  μέσω  ανάπτυξης  θετικών  κοινωνικών
                  σχέσεων μεταξύ  τους. Το κλίμα επικοινωνίας και διαλόγου θα υποστηρίζεται έμπρακτα
                  τόσο  από  τη  Διευθύντρια  της  Σχολικής  Μονάδας,  όσο  και  από  τους/τις  εκπαιδευτικούς
                  στις τάξεις.


                 Παρακολούθηση  και  προστασία  των  μαθητών/τριών  της  σχολικής  μονάδας  από
                  οποιαδήποτε απειλή ή άσκηση βίας σε βάρος τους. Π.χ. διακριτική παρακολούθηση των
                  θυμάτων  την  ώρα  των  διαλειμμάτων,  ώστε  να  νιώθουν  προστασία  και  ασφάλεια.  Κάθε
                  μαθητής/τρια  θα  εκφράζει  ελεύθερα  τους  φόβους  και  τις  ανησυχίες  του  και,  εφ’  όσον,
                  χρειάζεται,  θα  λαμβάνει  εγγυήσεις  για  την  αποτροπή  επανάληψης  βλαπτικών
                  συμπεριφορών.


                 Επαρκής  ενημέρωση  των  μαθητών/τριών  σχετικά  με  την  άσκηση,  το  σεβασμό  και  την
                  προστασία των δικαιωμάτων των μαθητών/τριών. Ειδικότερα, θα γίνονται συζητήσεις και
                  ενημερώσεις  σχετικά  με  το  τι  είναι  σχολική  θυματοποίηση,  τα  αίτιά  της,  τους  τύπους



                                                                                                             15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20