Page 16 - esoter.kan.leitoy.23.24
P. 16

παιδιών  που  εμπλέκονται  σε  αυτήν,  τις  συνέπειες  της  και  τους  τρόπους  που  μπορεί  να
                  αποτραπεί με τη συνδρομή όλων των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών του Σχολείου.

                 Επισήμανση  με  έμφαση  του  ρόλου  των  θεατών-παρατηρητών  εξηγώντας  στους
                  μαθητές/τριες για πιο λόγο θεωρούνται και αυτοί θύτες και υπόδειξη ενεργειών στις οποίες
                  μπορούν να προβούν για να βοηθήσουν.

                 Ενίσχυση  του  ρόλου  των  μαθητών/τριών  των  μεγαλύτερων  τάξεων  του  Σχολείου  στη
                  διαδικασία  επίλυσης  συγκρούσεων,  μέσα  από  τη  δημιουργία  ομάδων  φιλίας  και
                  διαμεσολάβησης  και  με  τη  δυνατότητα  υποστήριξης  αυτών  των  ομάδων  από  τους/τις
                  εκπαιδευτικούς  της  Σχολικής  Μονάδας.  Ενθαρρύνουμε  την  ομαδική  και  συστηματική
                  παρατήρηση  του  φαινομένου  από  τους  ίδιους  τους  μαθητές/τριες:  που,  πότε,  πώς
                  εκδηλώνεται, τι έχει προηγηθεί, πόσοι και με ποιους εμπλέκονται.

                 Διδασκαλία  στους/στις  μαθητές/τριες  τρόπων  αποφυγής  της  θυματοποίησής  τους,
                  αντίστασης σε συμπεριφορές που παραβιάζουν την προσωπικότητά τους, θέσπισης ορίων,
                  αποφυγής προκλητικών συμπεριφορών και αναζήτησης βοήθειας από ενήλικες.


                 Υπόδειξη τρόπων, τους οποίους θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι μαθητές/μαθήτριες με
                  ασφάλεια  για  να  ενημερώσουν  τους/τις  εκπαιδευτικούς  του  Σχολείου,  όταν
                  παρενοχλούνται.

                 Διοργάνωση  προβολών  ταινιών  συναφούς  θεματολογίας,  εκθέσεων  με  εικαστικές
                  δημιουργίες  των  μαθητών/τριών  σχετικές  με  τη  σχολική  βία,  που  θα  προάγουν  τις
                  ειρηνικές σχέσεις και την εγρήγορση όλων των εμπλεκομένων.

                 Σε ό,τι αφορά την ενδοσχολική επιμόρφωση και σε συνέχεια με το παραπάνω θέμα, αλλά και με
            άλλα θέματα που αφορούν τις τεχνικές και μεθόδους διαχείρισης της σχολικής τάξης, τις σύγχρονες
            παιδαγωγικές  και  διδακτικές  προσεγγίσεις  και  την  ενσωμάτωσή  τους  στην  διδακτική  πράξη,  την
            ανάπτυξη  ενεργητικής  και  βιωματικής  μάθησης,  καθώς  και  την  ανάπτυξη  μεταγνωστικών
            στρατηγικών, ο Σύλλογος Διδασκόντων/Διδασκουσών του Σχολείου θα ζητήσει τη συνδρομή και τη
            συνεργασία  Ειδικών  Επιστημόνων  και  Επαγγελματιών  Ψυχικής  Υγείας,  των  Συμβούλων
            Εκπαίδευσης,  καθώς  και  Καθηγητών/τριών  Πανεπιστημίου  για  τη  διοργάνωση  σχετικών  με  τα
            παραπάνω  θέματα  επιμορφωτικών  δράσεων.  Κατά  την  διάρκεια  της  σχολικής  χρονιάς  θα
            επαναπροσδιοριστούν οι ανάγκες επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών του Σχολείου.

            ΙΧ. Άλλα θέματα

            Προσωπικά δεδομένα

                 Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της
            σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό
            Προστασίας  Δεδομένων  της  Ευρωπαϊκής  Ένωσης  (GDPR),  επιβάλλεται  η  γραπτή  συγκατάθεση
            των  γονέων  ως  προς  τη  συλλογή,  επεξεργασία  και  δημοσιοποίηση  οπτικού  υλικού  των  παιδιών
            τους.


            Εμβολιασμός μαθητών/τριών

                 Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα
            εκείνα  τα  εμβόλια  που  είναι  ενταγμένα  στο  Εθνικό  Πρόγραμμα  Εμβολιασμών.  Ένα  από  τα
            δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το
            οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

            Λειτουργία Κυλικείου




                                                                                                             16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20