Page 14 - esoter.kan.leitoy.23.24
P. 14

Αν  η  μορφή  και  η  συχνότητα  της  παραβατικής  /  αποκλίνουσας  συμπεριφοράς  είναι  τέτοια  που
            επιβάλλει περισσότερο δραστική αντιμετώπιση, ακολουθούνται τα εξής βήματα:


                  Συγκαλείται Σύλλογος διδασκόντων/Διδασκουσών προς ενημέρωση των μελών του και τη
                    χάραξη  κοινής  στρατηγικής  για  την  αντιμετώπιση  της  αποκλίνουσας/  παραβατικής
                    συμπεριφοράς.

                  Η  Διευθύντρια  ενημερώνει  τους  γονείς/κηδεμόνες  του  μαθητή/τριας  και  ζητά  συνάντηση
                    μαζί τους.

                  Η  συνάντηση  αυτή  δύναται  σε  ιδιαίτερα  σοβαρές  περιπτώσεις  να  γίνει  και  ενώπιον  του
                    Συλλόγου Διδασκόντων/Διδασκουσών.


                  Αναζητούνται       κοινοί     τρόποι      και     στρατηγικές      αντιμετώπισης       της
                    αποκλίνουσας/προβληματικής συμπεριφοράς μεταξύ Σχολείου και οικογένειας.


                  Στις  συναντήσεις  αυτές,  δύναται  να  παρευρίσκονται  και  οι  Σύμβουλοι  Εκπαίδευσης  με
                    σκοπό την καθοδήγηση των εμπλεκόμενων μελών σε αποτελεσματικές προσεγγίσεις.


                  Στο ίδιο πλαίσιο, προτείνεται από το Σχολείο η συνεργασία των γονέων και κηδεμόνων με
                    τα μέλη της Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) του Σχολείου, στης οποίας
                    τις  αρμοδιότητες  εντάσσονται  και  η  διαχείριση  παραβατικών  συμπεριφορών,  η
                    συμβουλευτική, η διαχείριση κρίσεων κτλ.

                  Σε  περίπτωση  που  οι  γονείς/κηδεμόνες  αρνούνται  τη  συνεργασία  με  το  Σχολείο  ή  η
                    συνεργασία  αυτή  δεν  είναι  αποτελεσματική,  τότε  καλείται  η  αρμόδια  ή  οι  αρμόδιοι
                    Σύμβουλοι  Εκπαίδευσης  για  εξέταση  του  θέματος  σε  νέα  βάση  και  εξετάζεται  και  το
                    ενδεχόμενο συνεργασίας με αρμόδιους φορείς για την υποστήριξη των μαθητών/τριών και
                    των οικογενειών τους.

                  Σε εξαιρετικές περιπτώσεις ο Σύλλογος Διδασκόντων/Διδασκουσών ως μέτρο παιδαγωγικού
                    ελέγχου  δύναται  να  εξετάσει  το  ενδεχόμενο  αλλαγής  τμήματος  χωρίς  τη  συναίνεση  του
                    γονέα όπως προβλέπεται από το Π.Δ.79/2017.

                 Επισημαίνεται ότι το Σχολείο προσπαθεί σε κάθε περίπτωση να λειτουργεί προληπτικά και όχι
           κατασταλτικά.  Σε  αυτήν  την  προσέγγιση  σημαντικό  ρόλο  διαδραματίζουν  οι  Παιδαγωγικές
           Συναντήσεις του Συλλόγου Διδασκόντων/Διδασκουσών (σύμφωνα με τον ν. 4823/2021, ΦΕΚ A 136 -
           03.08.2021,  αρθ.  90),  οι  οποίες  πραγματοποιούνται  ανά  τακτά  χρονικά  διαστήματα  και  όπου
           συζητούνται διεξοδικά θέματα παιδαγωγικής φύσεως, αλλά και θέματα συμπεριφοράς μαθητών/τριών
           με σκοπό την αναζήτηση πρόσφορων λύσεων αντιμετώπισης των προβλημάτων που προκύπτουν.

            VIIΙ. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού Εκφοβισμού

                 Σύμφωνα με τον ν. 5029/2023 , άρθ. 4, ως Ενδοσχολική Βία και Σχολικός εκφοβισμός ορίζεται
            «Κάθε  μορφή  σωματικής,  λεκτικής,  ψυχολογικής,  συναισθηματικής,  κοινωνικής,  ρατσιστικής,
            σεξουαλικής, ηλεκτρονικής, διαδικτυακής ή άλλης βίας και παραβατικής συμπεριφοράς, που πλήττει τη
            σχολική  κοινότητα  και  διαταράσσει  την  εκπαιδευτική  διαδικασία  συνιστά  ενδοσχολική  βία  και
            εκφοβισμό και ιδίως:

                 α) η προσβολή της αξιοπρέπειας, της τιμής και της υπόληψης του μαθητή,


                 β) η συστηματική ή σκόπιμη ή επαναλαμβανόμενη απειλή και προσβολή της προσωπικότητας, της
            σωματικής ακεραιότητας ή της ψυχικής ισορροπίας των μαθητών,





                                                                                                             14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19