Page 14 - esoter.kan.leitoy.23.24
P. 14
Αν η μορφή και η συχνότητα της παραβατικής / αποκλίνουσας συμπεριφοράς είναι τέτοια που
επιβάλλει περισσότερο δραστική αντιμετώπιση, ακολουθούνται τα εξής βήματα:
Συγκαλείται Σύλλογος διδασκόντων/Διδασκουσών προς ενημέρωση των μελών του και τη
χάραξη κοινής στρατηγικής για την αντιμετώπιση της αποκλίνουσας/ παραβατικής
συμπεριφοράς.
Η Διευθύντρια ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες του μαθητή/τριας και ζητά συνάντηση
μαζί τους.
Η συνάντηση αυτή δύναται σε ιδιαίτερα σοβαρές περιπτώσεις να γίνει και ενώπιον του
Συλλόγου Διδασκόντων/Διδασκουσών.
Αναζητούνται κοινοί τρόποι και στρατηγικές αντιμετώπισης της
αποκλίνουσας/προβληματικής συμπεριφοράς μεταξύ Σχολείου και οικογένειας.
Στις συναντήσεις αυτές, δύναται να παρευρίσκονται και οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης με
σκοπό την καθοδήγηση των εμπλεκόμενων μελών σε αποτελεσματικές προσεγγίσεις.
Στο ίδιο πλαίσιο, προτείνεται από το Σχολείο η συνεργασία των γονέων και κηδεμόνων με
τα μέλη της Επιτροπής Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) του Σχολείου, στης οποίας
τις αρμοδιότητες εντάσσονται και η διαχείριση παραβατικών συμπεριφορών, η
συμβουλευτική, η διαχείριση κρίσεων κτλ.
Σε περίπτωση που οι γονείς/κηδεμόνες αρνούνται τη συνεργασία με το Σχολείο ή η
συνεργασία αυτή δεν είναι αποτελεσματική, τότε καλείται η αρμόδια ή οι αρμόδιοι
Σύμβουλοι Εκπαίδευσης για εξέταση του θέματος σε νέα βάση και εξετάζεται και το
ενδεχόμενο συνεργασίας με αρμόδιους φορείς για την υποστήριξη των μαθητών/τριών και
των οικογενειών τους.
Σε εξαιρετικές περιπτώσεις ο Σύλλογος Διδασκόντων/Διδασκουσών ως μέτρο παιδαγωγικού
ελέγχου δύναται να εξετάσει το ενδεχόμενο αλλαγής τμήματος χωρίς τη συναίνεση του
γονέα όπως προβλέπεται από το Π.Δ.79/2017.
Επισημαίνεται ότι το Σχολείο προσπαθεί σε κάθε περίπτωση να λειτουργεί προληπτικά και όχι
κατασταλτικά. Σε αυτήν την προσέγγιση σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν οι Παιδαγωγικές
Συναντήσεις του Συλλόγου Διδασκόντων/Διδασκουσών (σύμφωνα με τον ν. 4823/2021, ΦΕΚ A 136 -
03.08.2021, αρθ. 90), οι οποίες πραγματοποιούνται ανά τακτά χρονικά διαστήματα και όπου
συζητούνται διεξοδικά θέματα παιδαγωγικής φύσεως, αλλά και θέματα συμπεριφοράς μαθητών/τριών
με σκοπό την αναζήτηση πρόσφορων λύσεων αντιμετώπισης των προβλημάτων που προκύπτουν.
VIIΙ. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού Εκφοβισμού
Σύμφωνα με τον ν. 5029/2023 , άρθ. 4, ως Ενδοσχολική Βία και Σχολικός εκφοβισμός ορίζεται
«Κάθε μορφή σωματικής, λεκτικής, ψυχολογικής, συναισθηματικής, κοινωνικής, ρατσιστικής,
σεξουαλικής, ηλεκτρονικής, διαδικτυακής ή άλλης βίας και παραβατικής συμπεριφοράς, που πλήττει τη
σχολική κοινότητα και διαταράσσει την εκπαιδευτική διαδικασία συνιστά ενδοσχολική βία και
εκφοβισμό και ιδίως:
α) η προσβολή της αξιοπρέπειας, της τιμής και της υπόληψης του μαθητή,
β) η συστηματική ή σκόπιμη ή επαναλαμβανόμενη απειλή και προσβολή της προσωπικότητας, της
σωματικής ακεραιότητας ή της ψυχικής ισορροπίας των μαθητών,
14