Page 13 - esoter.kan.leitoy.23.24
P. 13

- Συνεργάζονται  αρμονικά  σε  προσωπικό  επίπεδο  αλλά  και  μέσω  του  Συλλόγου  Γονέων  και
            Κηδεμόνων  με  τη  Διεύθυνση  και  τον  Σύλλογο     Διδασκόντων/Διδασκουσών  για  θέματα  που
            αφορούν τους μαθητές/τριες.

            - Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα
            που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους - θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες,
            θέματα  οικογενειακής  και  κοινωνικής  κατάστασης  –  τα  οποία  μπορούν  να  επηρεάσουν  την
            επίδοση, τη φοίτηση, την ψυχοσυναισθηματική κατάσταση και συμπεριφορά του παιδιού τους και
            ζητούν τη συνδρομή του Σχολείου.

            VII.   Παιδαγωγικός έλεγχος


                 Ένας από τους βασικούς στόχους του  Σχολείου και αναπόσπαστο κομμάτι  της  καθημερινής
            εκπαιδευτικής  διαδικασίας  είναι  η  ανάπτυξη  της  ικανότητας  των  μαθητών/τριών  να  ορίσουν  τη
            συμπεριφορά  τους  σύμφωνα  με  τους  δημοκρατικούς  κανόνες  που  έχει  θεσπίσει  η  σχολική
            κοινότητα.  Αποκλίσεις  από  τους  κανόνες  αυτούς  και  ιδιαίτερα  σε  σημαντικό  και
            επαναλαμβανόμενο  βαθμό  θεωρούνται  σχολικά  παραπτώματα  Τα  σχολικά  παραπτώματα  θα
            αντιμετωπίζονται από το Σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή
            ότι  η  κατασταλτική  αντιμετώπιση  αυτών  των  φαινομένων  πρέπει  να  είναι  η  τελευταία  επιλογή,
            χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο (Υ.Α. υπ’ Αριθμ. 13423/ΓΔ4 /ΦΕΚ 491/09-02-
            2021).

                 Τα ζητήματα αντιμετώπισης μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο
            συνεργασίας  των  γονέων/κηδεμόνων  με  τους/τις  εκπαιδευτικούς  της  τάξης,  τη  Διευθύντρια  της
            σχολικής  μονάδας,  τον  Σύλλογο  Διδασκόντων/  Διδασκουσών  και  τους/τις  Συμβούλους
            Εκπαίδευσης, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος.
            Σε κάθε  περίπτωση  και πριν  από οποιαδήποτε  απόφαση,  λαμβάνεται  υπόψη  η βασική αρχή του
            σεβασμού  της  προσωπικότητας  και  των  δικαιωμάτων  του  παιδιού.  Οι  σωματικές  ποινές  δεν
            επιτρέπονται.

               Το  σχολείο,  ως  φορέας  αγωγής,  έχει  καθήκον  να  λειτουργεί  έτσι  ώστε  οι  μαθητές/τριες  να
            συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη
            των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά μαθητή ή μαθήτριας δεν
            εναρμονίζεται  με  τα  αποδεκτά  πρότυπα  και  αποκλίνει  από  την  τήρηση  του  Εσωτερικού
            Κανονισμού του Σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της
            ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία τους αλλά και τις κείμενες διατάξεις.

               Σύμφωνα  με  τον  Εσωτερικό  Κανονισμό  Λειτουργίας  του  Σχολείου  και  τις  αποφάσεις  του
            Συλλόγου  Διδασκόντων/Διδασκουσών,  η  διαδικασία  που  ακολουθείται  μετά  τη  διαπίστωση
            αποκλίνουσας/ παραβατικής συμπεριφοράς στο σχολείο είναι η εξής:

                   Ενημέρωση της Διευθύντριας για το περιστατικό

                   Διαλογική  συζήτηση  της  Διευθύντριας  με  τα  εμπλεκόμενα  πρόσωπα,  μαθητές/τριες  και
                    εκπαιδευτικούς.  Έμφαση  στην  συνειδητοποίηση  από  τους  μαθητές/τριες  της
                    παραβατικότητας της συμπεριφοράς τους και των συνεπειών που αυτή μπορεί να έχει σε
                    άλλους  μαθητές/τριες,  το  κλίμα  της  τάξης  και  τη  σχολική  ζωή  ευρύτερα.  Επιχειρείται  η
                    συναίνεση του μαθητή/τριας στην ανάληψη της ευθύνης της συμπεριφοράς και τη δέσμευσή
                    του/της για μη επανάληψή της.

                   Ανάλογα  με  τη  βαρύτητα  και  τη  συχνότητα  του  περιστατικού  ενημερώνονται  οι
                    γονείς/κηδεμόνες τηλεφωνικά.

                   Ανάλογα με τη βαρύτητα του περιστατικού καταγράφεται ή όχι στο Ημερολόγιο Σχολικής
                    Ζωής.

                                                                                                             13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18