Page 11 - esoter.kan.leitoy.23.24
P. 11

  Συνεργάζεται  μέσω  των  θεσμικών  οργάνων,  ήτοι  του  Σχολικού  Συμβουλίου  και  του
                 Συμβουλίου  Σχολικής  Κοινότητας,  με  τον  Σύλλογο  Γονέων  και  Κηδεμόνων  και  τους/τις
                 εκπροσώπους  τους  Δήμου  για  ζητήματα  που  αφορούν  το  σχολείο  και  ιδιαίτερα  για  τη
                 συντήρηση και την υλικοτεχνική υποδομή του.

                Μεριμνά για τη μείωση της σχολικής διαρροής μέσω επαφών με τους γονείς/κηδεμόνες και αν
                 χρειαστεί ενεργεί με τις κατάλληλες νομικές διαδικασίες.

                Αναλαμβάνει  πρωτοβουλίες  και  λειτουργεί  υποστηρικτικά,  εμπνέει  και  καθοδηγεί  τους/τις
                 εκπαιδευτικούς στο παιδαγωγικό τους έργο.

                Λειτουργεί  ως  μεσάζων  στην  επικοινωνία  και  συνεργασία  με  φορείς  και  φροντίζει  για  την
                 επιμόρφωση και την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών.



            Οι εκπαιδευτικοί


                Καθοδηγούν,  συνεργάζονται  και  βοηθούν  ώστε  να  επιτευχθεί  η  πολύπλευρη  ανάπτυξη  των
                 μαθητών/τριών, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης και μέσα στο
                 πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής, με την καθοδήγηση των Στελεχών της Εκπαίδευσης.

                Προετοιμάζουν  καθημερινά  και  οργανώνουν  το  μάθημά  τους,  εφαρμόζοντας  σύγχρονες  και
                 κατάλληλες  μεθόδους  διδασκαλίας,  με  βάση  τις  ανάγκες  των  μαθητών/τριών  και  τις
                 ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.

                Συνεργάζονται  με  τους  μαθητές/τριες,  σέβονται  την  προσωπικότητά  τους,  καλλιεργούν  και
                 εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.

                Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης
                 επικοινωνίας  με  τους  γονείς/κηδεμόνες  των  μαθητών/τριών  και  τους  ενημερώνουν  για  τη
                 φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.

                Φροντίζουν  για  την  πρόοδο  όλων  των  μαθητών  /τριών  τους  και  τους  προσφέρουν  παιδεία
                 διανοητική, ηθική και κοινωνική.

                Συμβάλλουν  στην  εμπέδωση  ενός  ήρεμου,  θετικού,  συνεργατικού,  συμπεριληπτικού,
                 εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.

                Ενδιαφέρονται  για  τις  συνθήκες  ζωής  των  μαθητών/τριών  τους  στην  οικογένεια  και  στο
                 ευρύτερο  κοινωνικό  περιβάλλον,  λαμβάνουν  υπόψη  τους  παράγοντες  που  επηρεάζουν  την
                 πρόοδο  και  συμπεριφορά  των  μαθητών/τριών  τους  και  υιοθετούν  κατάλληλες  παιδαγωγικές
                 ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.


                Ενθαρρύνουν  τους  μαθητές/τριες  να  συμμετέχουν  ενεργά  στη  διαμόρφωση  και  λήψη
                 αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το Σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και
                 το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.


                Συνεργάζονται  με  τη  Διευθύντρια,  τους  γονείς  και  τα  αρμόδια  Στελέχη  για  την  καλύτερη
                 δυνατή    παιδαγωγική    αντιμετώπιση    προβλημάτων      συμπεριφοράς,    σεβόμενοι     την
                 προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/τριών.

                Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα
                 και τις  επιστήμες  της  αγωγής μέσω των  διάφορων  μορφών  επιμόρφωσης  και  επιστημονικής
                 παιδαγωγικής  καθοδήγησης,  που  παρέχονται  θεσμικά  από  το  σύστημα  της  οργανωμένης

                                                                                                             11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16