Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Σαπών

  ΜΑΓΙΚΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ
Σας αρέσουν τα μαγικά; Θέλετε να εντυπωσιάσετε τους φίλους σας; Πώς θα σας φαινόταν αν σας έλεγα ότι όλα εξηγούνται με απλή Φυσική; Εμείς πάντως διασκεδάσαμε και ήθελα να μοιραστώ την εμπειρία μαζί σας. Οι μαθητές της Στ΄1 επισκέφτηκαν την βιβλιοθήκη την Πέμπτη 27 Ιανουαρίου 2022. Μαζί τους εγώ η διάσημη μάγισσα κυρία Μαριάνθη. Με το καλημέρα άρχισα τα μαγικά. Τα παιδιά έπρεπε να λύσουν το μυστήριο. Μετατράπηκαν σε ντεντέκτιβ.

Αρχικά τους έδωσα ένα κομμάτι σχοινί, το άπλωσα στο τραπέζι και ζήτησα από τα παιδιά να πιάσουν τις δύο άκρες του σχοινιού και να δέσουν ένα κόμπο, χωρίς να αφήσουν καθόλου τις άκρες. Οι προσπάθειες ήταν πολλές, αλλά κανείς δεν το κατάφερε όπως θα δείτε και στις φωτογραφίες. Στο τέλος τους έδειξα πως λύνεται ο γρίφος. Διπλώνουμε τα χέρια, πιάνω τις άκρες του σχοινιού και έπειτα ξεδιπλώνω τα χέρια μου. Έτσι δημιουργείτε ο κόμπος.
Έπειτα τους έδωσα ένα φύλλο χαρτί και ζήτησα να το κάνουν να στέκεται όρθιο στη μία του ακμή, χωρίς φυσικά να ακουμπάει πουθενά. Τι λέτε, μπορείτε να το καταφέρετε κι εσείς; Τσακίζεις το χαρτί στη μέση, έτσι στέκεται πολύ εύκολα.
Για το επόμενο μαγικό κόλπο χρειάστηκα τρία ποτήρια και ένα φύλλο χαρτιού Α4. Αναποδογύρισα τα δύο ποτήρια μέσα σε ένα δίσκο. Τα έβαλα να απέχουν μεταξύ τους περίπου 15 εκατοστά. Το άλλο ποτήρι το γέμισα με νερό. Ρώτησα τα παιδιά αν μπορεί κάποιος να βάλει πάνω στα ποτήρια το φύλλο του χαρτιού, σαν γέφυρα και επάνω του (στο μέσο της γέφυρας) να στηρίξει το τρίτο ποτήρι, χωρίς να πέσει. Μάλλον και εδώ δεν τα πήγαν τόσο καλά αν και υπήρχαν πολλές προτάσεις. Αν με το χαρτί φτιάξουμε βεντάλια, τότε το ποτήρι στέκεται άνετα πάνω του. Το πτυχωμένο χαρτί έχει πολύ μεγαλύτερη αντοχή από το ίσιο. Γι΄ αυτό πολλές φορές χρησιμοποιούνται πτυχωμένες λαμαρίνες στις στέγες πρόχειρων κατασκευών.
  Πήρα ένα ποτήρι με νερό και ζήτησα από τα παιδιά να βάλλουν ένα φελλό, αλλά ο φελλός δεν έπρεπε να ακουμπάει στα τοιχώματα του ποτηριού.
  Τελικά ούτε εδώ βρήκαν τη λύση. Απλά έριξα κι άλλο νερό στο ποτήρι, ώστε να γεμίσει μέχρι επάνω, σχεδόν έτοιμο να ξεχειλίσει. Αυτό γίνεται εξαιτίας της λεγόμενης επιφανειακής τάσης του νερού. Η επιφάνεια του κάνει καμπύλη προς τα πάνω, έτσι ο φελλός πηγαίνει και στέκεται στο ψηλότερο σημείο της καμπύλης, στη μέση.
  Στη συνέχεια ζήτησα δύο εθελοντές και η αλήθεια είναι ότι τους έδεσα. Ναι το παραδέχομαι το έκανα. Τους έδεσα από τους καρπούς μεταξύ τους και τους ζήτησα να λυθούν χωρίς όμως να κόψουν τα σχοινιά ή να λύσουν τους κόμπους.
 Τι λέτε τα κατάφεραν; Θα σας απογοητεύσω μας χάρισαν στιγμές γέλιου, αλλά δεν κατάφεραν να ξεμπλέξουν.
  Ήρθε και η ώρα για να δείξω τις μαντικές μου ικανότητες. Έχοντας τρία ζάρια, ζητούσα από τα παιδιά να τα ρίξουν στο τραπέζι και να υπολογίσουν το άθροισμα των ενδείξεων τους. Έπειτα έπρεπε να διαλέξουν ένα από τα τρία, να κοιτάξουν την ένδειξη που είναι από την κάτω μεριά και να την προσθέσουν στο προηγούμενο άθροισμα. Μετά έπρεπε να ξαναρίξουν το ζάρι και να προσθέσουν τον αριθμό στο προηγούμενο άθροισμα. Τώρα ερχόταν η σειρά μου. Για να μη λέτε σε όλη τη διάρκεια είχα κλειστά τα μάτια μου. Συγκεντρωνόμουν, μιλούσα στα ζάρια, έλεγα τα μαγικά μου λόγια και στο τέλος τους ανακοίνωνα τον αριθμό. Μαντέψτε. Πάντα το έλεγα σωστά. Το κόλπο στηρίζεται στο ότι οι ενδείξεις στις δυο απέναντι πλευρές του ζαριού έχουν πάντα άθροισμα 7. Όποιο ζάρι κα να ξαναρίξει το παιδί, η προηγούμενη ένδειξη του και η ένδειξη της από την κάτω πλευρά είναι 7. Έτσι το μοναδικό πράγμα που έκανα ήταν να προσθέτω τις ενδείξεις των ζαριών που ήταν επάνω στο τραπέζι και στο τέλος πρόσθετα το 7.
Στο επόμενο μαγικό κόλπο πήρα ένα μπουκάλι πλαστικό και τοποθέτησα στο στόμιο του μπουκαλιού ένα χωνί. Ζήτησα από τα παιδιά να ρίξουν νερό μέσα στο χωνί, αλλά το νερό να μην πέφτει μέσα στο μπουκάλι. Το κόλπο είναι πολύ απλό. Αν βάλουμε πλαστελίνη στο στόμιο του μπουκαλιού γύρω από το χωνί, έτσι ώστε να μην υπάρχει κενό μεταξύ της φιάλης και του χωνιού, δεν υπάρχει περίπτωση να μπει νερό μέσα στο μπουκάλι. Αυτό γίνεται γιατί μέσα στο μπουκάλι υπάρχει αέρας. Λόγω της πλαστελίνης ο αέρας δεν έχει τρόπο να φύγει, ώστε να μπει νερό στη θέση του.
Στο τελευταίο μαγικό κόλπο έβαλα σε ένα πιάτο με νερό ένα κέρμα. Ζήτησα από τα παιδιά να πάρουν το κέρμα χωρίς να βρέξουν τα χέρια τους. Στοιχημάτισα ότι δεν θα τα καταφέρουν. Είχαν υπέροχες ιδέες, αλλά το κέρμα δεν το πήραν. Οπότε τους έδωσα τη λύση. Πήρα ένα κερί και το άναψα. Το έβαλα μέσα σε ένα βάζο γυάλινο και τα έβαλα μέσα στο πιάτο. Δια μαγείας το νερό έφυγε. Μπήκε όλο μέσα στο βάζο και έτσι πήρα το κέρμα. Πως εξηγείται αυτό με βάση τους νόμους της Φυσικής; Πολύ απλά, καθώς το κερί καίγεται, καταναλώνει το οξυγόνο του αέρα που υπάρχει μέσα στο βάζο. Στο χώρο που κατελάμβανε το οξυγόνο μπαίνει το νερό από το πιάτο. Αυτό που σπρώχνει το νερό και το αναγκάζει να μπει στο βάζο είναι η ατμοσφαιρική πίεση. Έτσι το πιάτο αδειάζει.
  Ελπίζω να σας άρεσαν τα κολπάκια. Αν θέλετε κι άλλα το μόνο που έχετε να κάνει είναι να διαβάσετε το βιβλίο: «Τα έξυπνα πειράματα», του Κώστα Ρ. Παπαζήση, εκδόσεις Σαββάλα.
 

Καλώς ήλθατε...

Είμαστε το Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Σαπών του Ν. Ροδόπης... 

Για περισσότερα εδώ:

Φυλλομετρητής

Οι Ιστοσελίδες μας

2001-2012

2012-2021

2021 - & μετά (η παρούσα)

Έχεις φωνή ...

Έχεις φωνή, είμαστε δίπλα σου. Κάλεσε ή στείλε SMS στο 100.

Προστασία

-Στο διαδίκτυο.

-Σεξουαλική κακοποίηση

-Ενδοοικογενιακή βία.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Γίνε Ήρωας ...

του Διαδικτύου, Βοηθώντας τα παιδιά να πλοηγούνται με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση στον κόσμο του διαδικτύου. >>

Δράσεις Βιβλιοθήκης

2021-2022

2022-2023

2023-2024 

(1 ανάρτηση - Αγώνες Σκακιού)


-'Ολες οι δράσεις στην ίδια σελίδα

Δράσεις Τμημάτων

ΣΤ' ΤΑΞΗ

1. Ενημέρωση για την Οδική Ασφάλεια



ΤΜΗΜΑΤΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ [ΖΕΠ]



ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ

1. Παγκόσμια Ημέρα Ατ. με αναπηρία


Εκπαιδ/κές Επισκέψεις

Εσωτερικός Κανονισμός