Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Σαπών


Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με αναπηρία
Δραστηριότητα 4-5 /12 / 2023


  Πραγματοποιήθηκαν τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου 2023 & την Τρίτη 5 Δεκεμβρίου 2023, βιωματικές δράσεις στο σχολείο μας σχετικά με την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Στις δράσεις αυτές συμμετείχαν όλες οι Ειδικές Παιδαγωγοί του σχολείου, Χρύσω Χριστοδούλου (Τ.Ε.), Δήμητρα Δημητρακοπούλου (Τ.Ε.), Καλλιάνα Γρηγοριάδου (Παράλληλη Στήριξη), η φοιτήτρια Κοινωνικής Εργασίας που πραγματοποιεί την πρακτική της άσκηση στο Τμήμα Ένταξης Βασιλική Κασκάνη, η Κοινωνική Λειτουργός Μυρσίνη Χαλκιά & Ειδική Παιδαγωγός Αθηνά Γκότση από το Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας.

 Σε κάθε διδακτική ώρα που απασχολήθηκε μία τάξη, όλοι οι μαθητές της εκάστοτε τάξης επισκέφτηκαν τρία (3) διαφορετικά «εργαστήρια» δραστηριοτήτων. Για να επιτευχθεί αυτό, τα παιδιά ήταν μοιρασμένα σε ομάδες των 7-8 ατόμων, ώστε η κάθε ομάδα να επισκέπτεται το κάθε «εργαστήριο». Προβλεπόμενος χρόνος παραμονής της κάθε ομάδας στο κάθε «εργαστήριο» ήταν τα 15’ λεπτά. Έτσι δόθηκε η ευκαιρία σε όλους τους μαθητές/μαθήτριες να περάσουν από όλες τα εργαστήρια!

 Τα εργαστήρια που υλοποιήθηκαν ήταν τα παρακάτω:

 Για την Α’ , Β΄ & Γ΄ Δημοτικού:

 Α) Ψηλάφηση αντικειμένων σε Κουτί – α’ φάση

 Αντικείμενα: σκουλαρίκι, ομπρέλα, βιβλίο braille, βούρτσα μαλλιών, πιρούνι, οδοντόβουρτσα, πλαστικό ποτήρι, σφουγγάρι πιάτων, σελοτέιπ, μαρκαδόρο, κόλλα, θερμόμετρο, καρτέλα από χάπια, επίδεσμο, βαμβάκι, μάσκα προσώπου, κορδέλα, μολύβι, γόμα, ξύστρα. 

 Τα παιδιά με κλειστά μάτια, αναζήτησαν ψηλαφώντας σε ειδικά διαμορφωμένο κουτί αντικείμενα, προσπαθώντας να καταλάβουν το κάθε αντικείμενο και να δείξουν την χρήση του επίσης με κλειστά μάτια. Κάθε μαθητής διαλέγε 2 αντικείμενα.

Πάζλ με κλειστά μάτια - Κατασκευή πάζλ με κλειστά μάτια

 Β) Διάβασε τα χείλη μου . Ένας μαθητής φορούσε τα ακουστικά ακούγοντας μουσική, ένας άλλος/η συμμαθητής/τρια από την ομάδα διάλεγε ένα χαρτάκι που γράφεται μία λέξη και συγχρόνως απεικονίζεται και την προφέρει χαμηλόφωνα μέχρι να την βρει αυτός/ή ο/η μαθητής/τρια που φοράει τα ακουστικά. Ο συντονιστής του εργαστηρίου βοηθούσε τους μαθητές που δεν μπορούσαν να διαβάσουν την λέξη.
Λέξεις: γυμναστήριο, μαθηματικά, γήπεδο μπάσκετ, κυλικείο, τυρόπιτα, κουλούρι, δασκάλα, σχολείο, λεωφορείο, διάλειμμα, φυσική, χτύπησα, γεωγραφία, τουαλέτα, πλαστελίνη, νερό, μπλούζα, μπάλα, ποδόσφαιρο, κυνηγητό, εκδρομή, τζαμί, εκκλησία.
 Γ) Μπορείς με ένα (1) χέρι; Κάθε μαθητής κλήθηκε με το ένα χέρι ακινητοποιημένο στην πλάτη του, να φέρει σε πέρας πέντε δραστηριότητες: να φορέσει γυαλιά, να βάλει νερό σε ένα ποτήρι και να ανοίξει την συσκευασία από ένα σοκοφρετάκι προκειμένου να το φάει, να γράψει με το αδύναμο του χέρι και τέλος να κουμπώσει μία ζακέτα με φερμουάρ.


 
Για την Δ’, Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού

Α) BRAILLE WAY

 Εξηγήσαμε στα παιδιά πώς λειτουργεί η γραφή και η ανάγνωση braille και ύστερα τα παιδιά με βάση των πίνακα χρησιμοποιώντας τα πον-πον συνέθεσαν το ονοματεπώνυμό τους στις ατομικές φόρμες.

 Β) Διάβασε τα χείλη μου
 Ένας/Μία μαθητής/τρια φόρεσε τα ακουστικά ακούγοντας μουσική ώστε να μην ακούει τι λέγεται στην ομάδα, ένας/μία άλλος/η μαθητής/τρια από την ομάδα διάλεξε δύο λέξεις να προφέρει χαμηλόφωνα σε αυτόν/ή που φοράει τα ακουστικά προκειμένου να βρει την λέξη. Κάθε μαθητής έπρεπε να βρει δύο λέξεις. Όλοι οι μαθητές φόρεσαν τα ακουστικά.
 Λέξεις: γυμναστήριο, μαθηματικά, γήπεδο μπάσκετ, κυλικείο, τυρόπιτα, κουλούρι, δασκάλα, σχολείο, λεωφορείο, διάλειμμα, φυσική, γεωγραφία, τουαλέτα, χτύπησα, πλαστελίνη, νερό, μπλούζα, μπάλα, ποδόσφαιρο, κυνηγητό, εκδρομή, τζαμί, εκκλησία, παζάρι.
 Γ) Μπορείς με ένα (1) χέρι; Κάθε μαθητής κλήθηκε με το ένα χέρι ακινητοποιημένο στην πλάτη του, να φέρει σε πέρας πέντε δραστηριότητες: να φορέσει γυαλιά, να βάλει νερό σε ένα ποτήρι και να ανοίξει την συσκευασία από ένα σοκοφρετάκι προκειμένου να το φάει, να γράψει με το αδύναμο του χέρι και τέλος να κουμπώσει μία ζακέτα με φερμουάρ.

 Τελική ομαδική δραστηριότητα – Τραγούδησε στην Νοηματική Ρούντολφ το ελαφάκι.
 Στην αρχή δείξαμε μεμονωμένα τα νοήματα που θα χρησιμοποιηθούν στο τραγούδι (τα οποία είχαμε και σε κολλημένα σε μεγάλα ταμπλό σε εικόνες για να βλέπουν την κάθε κίνηση οι μαθητές/μαθήτριες) και στο τέλος τα εφαρμόσαμε στο τραγούδι το οποίο νοηματίσαμε όλοι μαζί.
 Σας επισυνάπτουμε και σχετικές φωτογραφίες από τις βιωματικές δράσεις των εργαστηρίων που στήθηκαν στις 2 συγκεκριμένες ημέρες.

 
Οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί



Καλώς ήλθατε...

Είμαστε το Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Σαπών του Ν. Ροδόπης... 

Για περισσότερα εδώ:

Φυλλομετρητής

Οι Ιστοσελίδες μας

2001-2012

2012-2021

2021 - & μετά (η παρούσα)

Έχεις φωνή ...

Έχεις φωνή, είμαστε δίπλα σου. Κάλεσε ή στείλε SMS στο 100.

Προστασία

-Στο διαδίκτυο.

-Σεξουαλική κακοποίηση

-Ενδοοικογενιακή βία.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Γίνε Ήρωας ...

του Διαδικτύου, Βοηθώντας τα παιδιά να πλοηγούνται με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση στον κόσμο του διαδικτύου. >>

Δράσεις Βιβλιοθήκης

2021-2022

2022-2023

2023-2024 

(1 ανάρτηση - Αγώνες Σκακιού)


-'Ολες οι δράσεις στην ίδια σελίδα

Δράσεις Τμημάτων

ΣΤ' ΤΑΞΗ

1. Ενημέρωση για την Οδική Ασφάλεια



ΤΜΗΜΑΤΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ [ΖΕΠ]



ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ

1. Παγκόσμια Ημέρα Ατ. με αναπηρία


ΦΥΣΙΚΗ & ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

"Ολυμπιακή Εβδομάδα"


Εκπαιδ/κές Επισκέψεις

Εσωτερικός Κανονισμός