Τέταρτη συνάντηση στις Σάπες - [12 - 13 - 14 - 15 /05/ 2001]

  Στις 12, 13, 14, και 15 Μαΐου ακολούθησε η 4η συνάντηση μεταξύ των μαθητών και των δασκάλων των δύο σχολείων. Η επίσκεψη οργανώθηκε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μετά την 3η συνάντηση που είχαμε στην πόλη της Σηλυβρίας. Βασικός λόγος ήταν η οργάνωση των πολιτιστικών εκδηλώσεων "ΕΑΡΙΝΑ" του Δήμου Σαπών. Ο Δήμος καλύπτει ένα σημαντικό μέρος των εξόδων της επίσκεψης, αφού το Υπουργείο Παιδείας δεν καλύπτει τέτοιες σημαντικές προσπάθειες. Οι δάσκαλοι και οι οικογένειες που φιλοξένησαν τους Τούρκους μαθητές προσπαθήσαμε να ανταποκριθούμε σύμφωνα με όλες μας τις δυνάμεις και το φιλόξενο χαρακτήρα του Έλληνα οικοδεσπότη και πιστεύουμε ότι ανταποκριθήκαμε επαρκώς. Απόδειξη γι αυτό είναι οι συγκινητικές στιγμές που ζήσαμε Τούρκοι και Έλληνες δάσκαλοι και μαθητές την ώρα της αποχώρησης. Το σημαντικότερο ήταν ότι δώσαμε την ευκαιρία στους μαθητές μας να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους και να γνωρίσουν ο ένας τον άλλο μέσα από κοινές δραστηριότητες, με τελικό αποτέλεσμα την υπογραφή του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας. Μπορείτε να πληροφορηθείτε για τα πιο σημαντικά γεγονότα που συνέβησαν τις 4 ημέρες της φιλοξενίας  παρακάτω ...


  

  12 ΜΑΪΟΥ - ΠΡΩΤΗ ΗΜΕΡΑ - ΗΜΕΡΑ ΥΠΟΔΟΧΗΣ
 Το απόγευμα του Σαββάτου, έφτασε το πούλμαν του Δήμου, φέρνοντας μαζί του την αντιπροσωπεία των Τούρκων μαθητών και των δασκάλων. Τώρα γνωρίζαμε τα πρόσωπα όλα και η υποδοχή ήταν ακόμη πιο εγκάρδια. Μην ξεχνάτε ότι προηγήθηκαν 3 συναντήσεις. Τα παιδιά όμως του Τουρκικού σχολείου ήρθαν για πρώτη φορά στις Σάπες και αμέσως βρήκαν τους παλιούς φίλους. Περάσαμε μέσα στο σχολείο, όπου και άρχισε αμέσως η κατανομή των μαθητών. Τα λίγα παιδιά που ήρθαν και οι πολλές οικογένειες που ήθελαν να φιλοξενήσουν τους επισκέπτες δυσκόλευε τα πράγματα. Τελικά μετά από κάποιες συζητήσεις και συνεννοήσεις συμφωνήθηκε να φιλοξενηθούν σε διαφορετικά σπίτια κάθε ημέρα, για να ικανοποιηθούν όλοι. Επειδή το ταξίδι ήταν λίγο κουραστικό τα παιδιά τα παρέλαβαν οι γονείς και οι μαθητές και πήγαν στα σπίτια για ανάπαυση. Οι Τούρκοι δάσκαλοι μαζί με τους Έλληνες δασκάλους πήγαν σε ένα κοντινό ταβερνάκι για να φάνε, μετά το πολύωρο ταξίδι τους. Εκεί επικράτησε μια πολύ φιλική ατμόσφαιρα για δυο ώρες περίπου. Η συνεννόηση δεν ήταν δύσκολη αφού είχαμε έναν διερμηνέα που μας διέθεσε ο Δήμος Σαπών, δυο δάσκαλοι από τους δικούς μας γνώριζαν αρκετά τουρκικά, αλλά και όσοι γνώριζαν αγγλικά βρήκαν την ευκαιρία να εξασκήσουν τις γνώσεις τους.
Το ίδιο βράδυ, οι Έλληνες και Τούρκοι μαθητές και δάσκαλοι, παρακολούθησαν εκδήλωση που οργάνωσε ο Δήμος Σαπών, με την παρουσίαση Γεωργιανού συγκροτήματος, που το αποτελούσαν παιδιά. Η εμφάνιση των παιδιών από τη Γεωργία ήταν καταπληκτική και προκάλεσε το θαυμασμό και τον ενθουσιασμό όλων των θεατών. Εξάλλου μη ξεχνάτε ότι πάνω από 70 μαθητές του σχολείου μας κατάγονται από τη Γεωργία, κι αυτό τους έκανε να θυμηθούν εικόνες από τη γενέτειρά τους.

  ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
  Τη μέρα αυτή από σύμπτωση έτυχε ο Δήμος Σαπών να υποδέχεται τον Πρόεδρο της Βουλής, τον κ. Κακλαμάνη Απόστολο. Έτσι λοιπόν είχαμε την ευκαιρία να παραβρεθούμε κι εμείς στην τελετή της υποδοχής και φυσικά να τον γνωρίσουμε κι από κοντά. Το μεσημέρι της μέρας αυτής, οι δάσκαλοι και οι μαθητές των δύο σχολείων ήμασταν εκεί παρόντες. Παρακολουθήσαμε το Δήμαρχο Σαπών, που ανακήρυξε τον Πρόεδρο της Βουλής Επίτιμο Δημότη Σαπών. Ο κ. Δήμαρχος Σαπών, που υποστηρίζει όλες αυτές τις πρωτοβουλίες του σχολείου μας και ηθικά και οικονομικά, παρουσίασε τους δασκάλους και τους μαθητές των σχολείων στον κ. Κακλαμάνη, τονίζοντας το σκοπό και το νόημα της επίσκεψης των Τούρκων μαθητών και δασκάλων. Ο κ. Κακλαμάνης συγχάρηκε μαθητές και δασκάλους για τις ωραίες αυτές πρωτοβουλίες και μας ευχήθηκε καλή επιτυχία. Το σχολείο μας του πρόσφερε και κάποια αναμνηστικά δώρα.
 ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΜΑΡΩΝΕΙΑ - ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ - ΔΕΙΠΝΟΣ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΧΟΡΟ
  Το μεσημέρι, η αντιπροσωπεία των δασκάλων των δύο σχολείων επισκέφτηκαν την αρχαία Μαρώνεια και γευμάτισαν σε αίθουσα τοπικού ξενοδοχείου με την υποστήριξη της Σχολικής Επιτροπής. Οι ώρες που πέρασαν στο διάστημα αυτό ήταν και ευχάριστες, αλλά και χρήσιμες, γιατί δόθηκε η ευκαιρία να συζητήσουμε για πολλά θέματα και φυσικά να καλλιεργηθούν σε μεγαλύτερο βάθος οι σχέσεις ανάμεσα στους δασκάλους των δυο σχολείων.
  Το βράδυ της ίδιας ημέρας, το σχολείο μας και συγκεκριμένα τα Μουσικά Τμήματα, συμμετέχοντας στις εκδηλώσεις των Εαρινών του Δήμου Σαπών, παρουσίασαν συναυλία με τραγούδια δημοτικά παραδοσιακά από τη Θράκη, την Τουρκία, τη Γεωργία, τη Ρωσία. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η χορωδία των Μουσικών Τμημάτων του σχολείου μας, που οργανώθηκε εδώ και δύο μόνο μήνες, κατάφερε να παρουσιάσει πολλά τραγούδια από διαφορετικές χώρες.
  Μετά από τη μουσική εκδήλωση, ο Δήμος Σαπών τίμησε την αντιπροσωπεία των Τούρκων δασκάλων με την παράθεση δείπνου, στο οποίο συμμετείχε ο ίδιος ο Δήμαρχος Σαπών, καθώς και αρκετοί δάσκαλοι από το Δημοτικό Σχολείο Σαπών. Κατά τη διάρκεια του δείπνου, οι μουσικοί που διδάσκουν στα μουσικά τμήματα διασκέδασαν με προσκαλεσμένους δασκάλους με παραδοσιακά ελληνικά και τουρκικά τραγούδια, δίνοντας την ευκαιρία να χορέψουν και να περάσουν μια όμορφη βραδιά.

  ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ ΤΗΣ ΔΑΔΙΑΣ - ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΑΡΤΙ ΤΟ ΒΡΑΔΥ
 Η τρίτη μέρα της επίσκεψης, ήταν αφιερωμένη σε εκδρομή στο όμορφο δάσος της Δαδιάς. Πάνω από 35 μαθητές και πάνω από 25 δάσκαλοι πήγαμε στο δάσος της Δαδιάς αφού πρώτα επισκεφτήκαμε του Μουσείο μεταξιού που υπάρχει στις Φέρες. Εκεί είδαμε φωτογραφίες, αλλά και ζωντανούς μεταξοσκώληκες, που έτρωγαν φύλλα από μουριές. Η μέρα ήταν έτοιμη για να βρέξει, ευτυχώς όμως λίγο αργότερα τα πολλά σύννεφα έφυγαν και ο καιρός ζέστανε. Έτσι μπορέσαμε να περάσουμε ευχάριστα τις ώρες μας μέχρι το απόγευμα. Μέσα στο πανέμορφο και καταπράσινο δάσος της Δαδιάς, Έλληνες και Τούρκοι μαθητές και δάσκαλοι ήμασταν μια παρέα, που τίποτα δε μας χωρίζει, ούτε η γλώσσα ούτε η θρησκεία, ούτε κάτι που να δείχνει ότι Έλληνες και Τούρκοι, δεν μπορούν να ζήσουν αγαπημένοι. Μαθητές και δάσκαλοι, όλοι μαζί χορέψαμε χορούς και από τις δυο χώρες. Γύρω-γύρω όλοι και στη μέση η φιλία, η αγάπη, η συμπάθεια. Ώρες ατέλειωτες, μέσα στο καταπράσινο δάσος, εμείς τα παιδιά, μαζί με τους Τούρκους φίλους και συμμαθητές μας, δεν χορταίναμε παιχνίδι. Φάγαμε, χορέψαμε, παίξαμε όλοι μαζί μια παρέα. Ίσως η ιδέα ότι αύριο θα χωρίζαμε, μας έκανε να παίζουμε ασταμάτητα μαζί...
Το βράδυ, της ίδιας ημέρας, στο "Πολύκεντρο", ο Σύλλογος Γονέων, μας υποδέχτηκε με την οργάνωση παιδικού πάρτι. Εκεί τα παιδιά της ΣΤ' τάξης του σχολείου μας, μαζί με τους Τούρκους συμμαθητές μας, χορέψαμε πολύ και περάσαμε μια πολύ όμορφη ημέρα.

  Η τέταρτη μέρα ήταν πολύ ουσιαστική. Πρωί πρωί, συναντηθήκαμε όλοι μαζί στο σχολείο. Τη μέρα αυτή δεν κάναμε μάθημα. Από το πρωί οργανώσαμε μια σειρά από κοινές δραστηριότητες όλοι οι μαθητές του σχολείου. Στις εκδηλώσεις αυτές συμμετείχαν και οι Τούρκοι συμμαθητές μας. Για αρκετές ώρες ασχοληθήκαμε με τη ζωγραφική σε τοίχους του σχολείου μας, στο δάπεδο της αυλής μας. Αυτή η ζωγραφιά έγινε μέσα σε λίγες ώρες από τους μαθητές. Έχει για θέμα της την ειρήνη, Παιδιά από όλες τις χώρες του κόσμου, πιασμένα χέρι-χέρι κοιτάζουν προς τη Γη και φωνάζουν στους ηγέτες του Κόσμου: "Θέλουμε ΕΙΡΗΝΗ" ...και το φωνάζουν σε όλες τις γλώσσες της Γης. Οι Έλληνες και Τούρκοι μαθητές, φωτογραφίζονται με περηφάνια μπροστά στο δημιούργημά τους. Απομένουν λίγα λεπτά για τον αποχωρισμό... Μια από τις δραστηριότητες των μαθητών του σχολείου μας και λίγο πριν από την υπογραφή του Πρωτοκόλλου συνεργασίας του σχολείου μας με το OZEL BALKAN OCULLARI ήταν και η παρουσίαση τραγουδιών από τη σχολική μας χορωδία. Λίγο πριν από τα τραγούδια μας, μια δασκάλα του σχολείου μας και μια δασκάλα από το Τουρκικό σχολείο, μας διάβασαν ένα παραμύθι, στις δυο γλώσσες, που μιλούσε για τη φιλία του Μάνου και του Οσμάν. Όμορφες και συγκινητικές στιγμές.
  Στο τέλος τέλος της εκδήλωσης οι διευθυντές των δύο σχολείων υπέγραψαν το κοινό Πρωτόκολλο Συνεργαίας των δύο σχολείων! Ήταν το επιστέγασμα των προσπαθειών που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια.  [Βλέπε σχετικές φωτογραφίες]...



Σελιδομετρητής

counter free

Οι 3 ιστοσελίδες μας.

(2001-2012) Η πρώτη

(2013-2020) Η δεύτερη

(2021- .......) Η τωρινή


Επιλογές