Εργασία περιβαλλοντικής εκπαίδευσης - " Υγιεινή διατροφή "

Συντελεστές: Μαθητές:   Ε1 / Ε2 / Δ3

Συντονισμός: Τσώνη Έφη / Αντωνιάδου Κυρ. / Μαρμαλίδου Ουρανία


Ο σκοπός της εργασίας

Η τρίτη κατά σειρά εργασία περιβαλλοντικής μορφής, που έγινε στο σχολείο μας την ίδια σχολική χρονιά, ήταν αυτή που έκαναν με τη βοήθεια του δασκάλου τους, του κ. Σάββα Μαυρίδη, οι μαθητές της Δ2 τάξης. Φαινομενικά δύσκολο το θέμα για την ηλικία τους, όμως ο τρόπος με τον οποίο προσέγγισαν το θέμα τους βοήθησαν να καταλήξουν σε χρήσιμα συμπεράσματα και να μάθουν πολλά πράγματα, που σχετίζονται με το θέμα του χρυσού. Κατάλαβαν ότι το θέμα: "χρυσός" δεν είναι μόνο το γυαλιστερό κίτρινο πολύτιμο μέταλλο, αλλά και το οικολογικά προβλήματα που δημιουργεί εκεί όπου γίνονται οι εργασίες εξόρυξής του.

Πως έγινε η αρχή
Αφορμή για την εργασία τους υπήρξε ένα πολύ σοβαρό θέμα που απασχολεί τον τόπο μας. Μια εταιρεία χρυσού, έχει εγκατασταθεί στις Σάπες, εδώ και αρκετά χρόνια, κάνοντας έρευνες για να δουν την περιεκτικότητα σε χρυσό του υπεδάφους. Βρήκαν ότι υπάρχει χρυσός σε σημαντικές ποσότητες για εκμετάλλευση. Εδώ οι κάτοικοι και άλλες περιβαλλοντικές οργανώσεις αντιδρούν στο ζήτημα της εξόρυξης, γιατί μπορεί να έχει ανυπολόγιστες βλαβερές συνέπειες για τον τόπο μας. υπάρχει κίνδυνος να μολυνθούν, η ατμόσφαιρα, τα υπόγεια νερά, η θάλασσα από τα απόβλητα!
Με αφορμή την εργασία αυτή οι μαθητές επισκέφτηκαν τα μεταλλεία της Κίρκης, στα οποία βλέποντας μια καταστραμμένη περιοχή από τις δραστηριότητες των μεταλλευτικών εταιρειών, τους βοήθησε να καταλάβουν πώς μπορεί να γίνει στο μέλλον και η δική τους περιοχή, αν γίνει το εργοστάσιο εξόρυξης χρυσού. Πήγαν ακόμη στο Γυμνάσιο Σαπών, όπου μια καθηγήτρια τους εξήγησε για τα ορυκτά, κάλεσαν στο σχολείο τον εκπρόσωπο της Οικολογικής εταιρείας και μια άλλη ημέρα, τον εκπρόσωπο της εταιρείας χρυσού, που ο καθένας τους μίλησε από τη δική του σκοπιά και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να τους κάνουν πολλές ερωτήσεις.
Σημαντικές πληροφορίες από αρμόδιους φορείς
Ακόμη, χρησιμοποίησαν τις δυνατότητες του internet και συγκέντρωσαν πληροφορίες για το χρυσό, για τα ορυκτά, "κατέβασαν" φωτογραφίες που απεικόνιζαν αρχαία έργα τέχνης φτιαγμένα από χρυσό και με τον τρόπο αυτό κατάλαβαν μια από τις χρήσεις του χρυσού. Στην εργασία τους υπάρχουν πληροφορίες για το πώς γίνεται η εξόρυξη χρυσού και πολλά ακόμη. Μια ερώτηση ενός παιδιού στον εκπρόσωπο της εταιρείας, που έκανε αίσθηση ήταν η εξής: Εμείς, που είμαστε από τις Σάπες, το χρυσό που θα βγαίνει από το ορυχεία μας, θα τον αγοράζουμε πιο φτηνά; Και βέβαια η απάντηση δόθηκε, αλλά ήταν αρνητική. Βλέπετε, την τιμή του χρυσού τη ρυθμίζουν τα διεθνή χρηματιστήρια!

 Η εργασία αυτή, μαζί με άλλες, έχει παρουσιαστεί σε ειδική εκδήλωση που οργανώθηκε στο σχολείο μας το Μάιο του 2002 με τη συνεργασία του Γραφείου Περιβ/κής Εκπ/σης του Ν. Ροδόπης
Συνεργάτες: Υπεύθυνες δασκάλες - Διευθυντής του σχολείου - Υπεύθυνος Περιβ/κής Εκπ/σης. - Τυροκόμος στα Αρριανά - Κτηνοτρόφος στο Πρωτάτο - Επαγγελματίες της Αγοράς των Σαπών - Δήμος Σαπών,
Ο διευθυντής μας, μας βοήθησε να καταγράψουμε όλο το υλικό της εργασίας μας σε βιβλίο και σε μορφή CD-ROM

Σελιδομετρητής

counter free

Οι 3 ιστοσελίδες μας.

(2001-2012) Η πρώτη

(2013-2020) Η δεύτερη

(2021- .......) Η τωρινή


Επιλογές