Εργασία Αγωγής Υγείας - " Φροντίζω τον εαυτό μου"

Συντελεστές: Μαθητές:  Ε2 

Συντονισμός: Μιχαήλ Άννα

   Λίγα λόγια για την εργασία
 Η εργασία αυτή ανήκει στην κατηγορία της Αγωγής Υγείας και για την ολοκλήρωσή της συνεργάζονται οι μαθητές του τμήματος Ε2 του σχολείου μας. Για την οργάνωση των δραστηριοτήτων υπεύθυνη είναι η εκπαιδευτικός: Άννα Μιχαήλ. Το θέμα αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία για τους μαθητές αν λάβουμε υπόψη μας ότι το σώμα μας δεν είναι μόνο ένα σύνολο οργάνων που έχουν ανάγκη να τραφούν για να επιβιώσουν, αλλά κυρίως είναι πνεύμα και ψυχή. Είναι μυαλό και συναισθήματα, χαρά και λύπη. Για να νιώθουμε καλά λοιπόν, εκτός από την τροφή, πρέπει να νοιαζόμαστε και για τις πνευματικές και ψυχικές ανάγκες. Ο φόβος, η ανασφάλεια που αντιμετωπίζουμε καθημερινά στη ζωή μας, μας κάνει να αλλάζει η διάθεσή μας και ο τρόπος που - Να δοθεί η ευκαιρία στα παιδιά να σκεφτούν το μέλλον.

ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. ΥΠΟΨΗ ΟΤΙ Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΥΤΗ ΘΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΕΙ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ...


Νοιάζομαι για το σώμα μου
Τα παιδιά "μίλησαν" με τις κινήσεις του σώματος
  Το σώμα μας είναι μοναδικό. Έχουμε υποχρέωση να το προσέχουμε. Όλα αυτά που κάνουμε δεν είναι πάντα καλά. Θα πρέπει να βρούμε πρακτικούς τρόπους για να φροντίζουμε το σώμα μας και να βελτιώσουμε την υγεία μας, να διαπιστώσουμε τη σχέση που έχει ο τρόπος που φροντίζουμε το σώμα μας με την αίσθηση της ευημερίας. Λένε πώς οι άνθρωποι μπορούν να μιλούν και με τη "γλώσσα" του σώματος. Λέξεις είναι οι κινήσεις. Μιλάμε με τα χέρια μας, με το πόδια, με τα μάτια και τα δάχτυλα. Έτσι τα παιδιά μέσα στην τάξη "μίλησαν" με τις κινήσεις του σώματος. Μετά από λίγη ξεκούραση... στα δικά τους τετράδια έγραψαν σκέψεις και συναισθήματα σχετικά με το πως ένιωσαν κι αν έκαναν κάτι καινούριο... Υπέγραψαν το "ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ". Να τι συμφώνησαν:
Εγώ, ο/η ........ με αυτό το συμβόλαιο, υπόσχομαι ότι, στο μέλλον, για να διατηρήσω, το σώμα μου υγειές και ασφαλές, -θα κοιμάμαι αρκετές ώρες, -θα κάνω συχνά μπάνιο, -δε θα κάνω ριψοκίνδυνα πράγματα και θα τρώω υγιεινά φαγητά. [όνομα]

Αυτά που με ανησυχούν ή με φοβίζουν [πραγματικότητα ή φαντασίωση]

Έχει σημασία το κάθε παιδί να αναγνωρίζει τους φόβους και τις ανησυχίες του, αλλά όχι με απειλητικό τρόπο. Αντίθετα χρειάζεται θάρρος και σωστή αντιμετώπιση. Ο κάθε άνθρωπος πρέπει να είναι σε θέση να ερευνά τη φύση των φόβων του και κυρίως να μπορεί να βρίσκει τρόπους να τους αντιμετωπίζει. Mοιράστηκαν στα παιδιά τα ατομικά τους τετράδια και τους ζητήθηκε να γράψουν ή να ζωγραφίσουν, ο καθένας μόνος του, τους δικούς του φόβους. Να αναφέρουν ακόμη: -Πού χρειάζονται προστασία σε εσωτερικό ή εξωτερικό χώρο;

Ζητήθηκε από κάθε παιδί να μιλήσει για το φόβο του και έγραψαν τις απαντήσεις κάτω από δύο επικεφαλίδες. "Πραγματικότητα" - "Φαντασίωση". Τα παιδιά έπαιξαν το παιχνίδι με τον κροκόδειλο. Θα έπρεπε να περάσουν από τη μία όχθη στην άλλη. Ένα παιδί παρίστανε τον κροκόδειλο. Όποιον έπιανε θα τον έτρωγε. Τα παιδιά διασκέδασαν αρκετά, αλλά όταν μπήκαν μετά στην τάξη και συζήτησαν το αν τους συνέβαινε κάτι τέτοιο στην πραγματικότητα και μόνο στη σκέψη ένιωσαν φόβο! Στο τέλος τα παιδιά συζήτησαν για τον πραγματικό και το φανταστικό τρόμο. κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι μεγαλύτερος είναι ο πραγματικό φόβος και ότι αυτός στον οποίο καταφεύγουν για να βρουν προστασία είναι οι γονείς τους και οι δάσκαλοι.

Πότε ένα μυστικό δεν είναι μυστικό...

Στη ζωή μας υπάρχουν και τα μυστικά. Αυτά δηλαδή που γνωρίζουμε εμείς και πιθανόν και λίγοι ακόμη, αλλά δε θέλουμε να τα ξέρουν κάποιοι άλλοι. Έγινε συζήτηση για τα μυστικά αυτά. Αναφέρθηκε ότι υπάρχουν τα καλά και τα κακά μυστικά. Στη συζήτηση δόθηκε η ευκαιρία να σκεφτούν πότε ένα μυστικό μπορεί να είναι κακό για τον εαυτό τους ή τους άλλους. Να σκεφτούν τρόπους που μπορούν να "μοιραστούν" ένα μυστικό, στο πλαίσιο της διατήρησης της ασφάλειας.

Σε όλους μας, αρέσει ένα καλό μυστικό. Κάποιοι μπορούν να κρατήσουν καλύτερα ένα μυστικό από άλλους. Μερικές φορές μπορεί να έχουμε προδώσει ένα μυστικό, που ίσως δεν θα έπρεπε να το κάνουμε. Όταν κρατάμε ένα μυστικό είναι ένας τρόπος να δείξουμε ότι αξίζουμε την εμπιστοσύνη κάποιου και ενδιαφερόμαστε γι αυτόν. Όμως είναι όλα τα μυστικά καλά; Πρέπει πάντα να τα κρατάμε κρυφά; Υπάρχει περίπτωση να κάνουμε κακό αν το κρατήσουμε καλά μέσα μας; Είναι απορίες και σκέψεις που δύσκολα μπορούν να απαντηθούν! Τα παιδιά μίλησαν για καλά και κακά μυστικά. Βρήκαν ότι καλά μυστικά είναι: η έκπληξη, ένα δώρο, οι συμπάθειες, η συμπαράσταση και άλλα. Κακά μυστικά είναι η κοροϊδία, η ειρωνεία, το κάπνισμα, η κλοπή κλπ.

Ασφαλείς άνθρωποι, ασφαλείς χώροι και πράγματα

Στην ενότητα αυτή δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να σκεφτούν ανθρώπους, χώρους και πράγματα και τους παράγοντες που τα καθιστούν ασφαλή ή όχι. - Να βρουν τρόπο να διατηρήσουν τη δική τους ασφάλεια και την ασφάλεια των άλλων σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, στο σπίτι, στο σχολείο, στην κοινότητα.

Ζητήθηκε από τα παιδιά να κλείσουν τα μάτια τους και να σκεφτούν κάποια στιγμή που αισθάνθηκαν απολύτως ασφαλή.

Ρωτήθηκαν: -Πού είστε; -Φανταστείτε το περιβάλλον, τους ανθρώπους. Πώς αισθάνεστε; -Γιατί αισθάνεστε τόσο ασφαλείς;

Ζητήθηκε από τα παιδιά να ανοίξουν τα μάτια τους και να ανταλλάξουν σκέψεις και συναισθήματα, καθώς και τα μέρη που βρίσκονταν και αισθάνονταν ασφαλή. Αποτέλεσμα: Καταγράφηκε ότι ο χώρος που εμπνέει ασφάλεια στα περισσότερα παιδιά, είναι το σπίτι τους. Η παρουσία των γονιών τους και το κλείδωμα της πόρτας. Ασφάλεια νιώθουν και μέσα στην τάξη, γιατί κανείς δεν μπορεί να τους πειράξει.

Σε άλλη δραστηριότητα τα παιδιά χωρίστηκαν σε τρεις μεγάλες ομάδες. Με τη χρήση ενός παιχνιδιού έκλεισαν τα μάτια τους και κολλήθηκαν στα μέτωπά τους ένα χρωματιστό αυτοκόλλητο. Έτσι, σχηματίστηκαν τρεις ισοδύναμες ομάδες, των κόκκινων, των πράσινων και των μπλε. Αυτή τη φορά θα ζωγράφιζαν τον εαυτό τους, μέσα και έξω από το σπίτι τους, ώστε να νιώθουν ασφαλή. Μετά, να γράψουν από τί είναι ασφαλείς και πώς το καταφέρνουν. .....Στο επόμενο στάδιο: Ζητήθηκε με βάση τις απαντήσεις τους να φτιάξουν ένα μεγάλο κολάζ χρησιμοποιώντας υλικά από ζωγραφιές, γραπτά, υλικά για χρωμάτισμα, η πρώτη ομάδα με θέμα: "Διατήρηση της ασφάλειας στο σπίτι", η δεύτερη ομάδα με θέμα: "Διατήρηση της ασφάλειας στο σχολείο" και η τρίτη ομάδα με θέμα: "Διατήρηση της ασφάλειας στην κοινότητα και το περιβάλλον". [υπάρχουν και άλλες δραστηριότητες]

Προσωπικοί στόχοι

Είναι χρήσιμο τα παιδιά να σκεφτούν το μέλλον. Να γνωρίσουν τί θέλουν να κάνουν και να γίνουν. Να θέσουν ρεαλιστικούς, προσωπικούς στόχους για τον εαυτό τους, ιδιαίτερα, όσον αφορά στους τομείς της διατήρησης της ασφάλειας και της υγείας.

Ζητήθηκε από τα παιδιά να σκεφτούν τι θέλουν να γίνουν, όταν μεγαλώσουν. Αυτά άρχισαν να λένε τις επιθυμίες τους. Τα περισσότερα αγόρια απάντησαν ότι θέλουν να γίνουν αστυνομικοί, ποδοσφαιριστές, πυροσβέστες... Τα κορίτσια προτίμησαν το επάγγελμα της δασκάλας, της νηπιαγωγού, της ηθοποιού, της τραγουδίστριας. Ρωτήθηκαν αν ήταν εύκολο ή δύσκολο να αποφασίσουν. Απάντησαν ότι τους ήταν δύσκολο, γιατί η απόφασή τους αυτή θα είχε επιπτώσεις σε όλη τους τη ζωή.

Σελιδομετρητής

counter free

Οι 3 ιστοσελίδες μας.

(2001-2012) Η πρώτη

(2013-2020) Η δεύτερη

(2021- .......) Η τωρινή


Επιλογές