Εργασία πολιτιστικής  εκπαίδευσης - " Θαλασσομαγειρέματα"

Συντελεστές: Μαθητές:   Β1/Β2/Δ1/Δ2/

Συντονισμός: Καραδέδου Ολγα/Ορφανίδου Καλ./Αλβανίδου Λ./Αθανασιάδου Α.

Στο διπλανό εικονίδιο φαίνονται όλα τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκαν τα παιδιά των 4 τμημάτων.
1. ΝΕΡΟΛΕΞΕΙΣ: Βρήκαν λέξεις που έχουν σχέση με τη θάλασσα και το νερό και τις κατέγραψαν επάνω σε σκίτσα "σταγόνες". Μερικές τέτοιες λέξεις είναι: "καθαρό, βρώμικο, λαμπερό, ζεστό, κρύο, δροσερό..."
2. ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΑΜΕ ΚΑΙ ΧΟΡΕΨΑΜΕ: Τα παιδιά έμαθαν να τραγουδούν τραγούδια που μιλάνε για θάλασσα κι ένα από αυτά το διάλεξαν και το χόρεψαν...
3. ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΜΕ ΤΗ ΜΟΛΥΝΣΗ: Η μόλυνση είναι από τα πιο σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι θάλασσες και τα ποτάμια. Τα παιδιά ζωγράφισαν εικόνες που δείχνουν μολυσμένα ποτάμια και θάλασσες.
4. ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΗΣ ΜΟΛΥΝΣΗΣ: Χρησιμοποιώντας διάφορους τρόπους δημιούργησαν με ένα πείραμα μια εικονική μόλυνση του νερού και διαπίστωσαν τα αποτελέσματα.
5. ΖΩΑ ΥΠΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ: Ανάκάλυψαν ποια είναι τα ζώα που κινδυνεύουν να χαθούν, όπως για τη φάλαινα, τα δελφίνια, τις χελώνες καρέττα καρέττα κλπ.
6. ΘΑΛΑΣΣΙΝΟ ΚΟΛΑΖ: Βρήκαν εικόνες και φωτογραφίες που δείχνουν θάλασσες, παραλίες, βυθούς κλπ.
7. ΑΛΦΑΒΗΤΑΡΙ ΤΩΝ ΨΑΡΙΩΝ: Κατέγραψαν ονόματα ψαριών κλπ σύμφωνα με το αλφάβητο: π.χ. αθερίνα, βάτος, γαύρος κλπ.
8. ΤΟ ΛΕΞΙΚΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Έφτιαξαν ένα ολόκληρο λεξικό με 24 γράμματα και σε κάθε γράμμα καταγράφηκαν ονόματα που έχουν σχέση με τις θάλασσες και το πειριβάλλον.
9. ΒΑΡΚΟΥΛΕΣ ΑΠΟ ΧΑΡΤΙ: Οι μαθητές έμαθαν πως να φτιάχνουν βαρκούλες με χαρτί και έφτιαξαν ένα ολόκληρο "στόλο" από πολύχρωμες χάρτινες βαρκούλες.
10. ΟΙ ΣΕΛΙΔΟΔΕΙΚΤΕΣ: Οι σελιδοδείκτες είναι μικρά χαρτονάκια που τα χρησιμοποιούμε όταν διαβάζουμε ένα βιβλίο. Τα παιδιά έφτιαξαν πολλούς σελιδοδείκτες με ζωγραφιές από τον κόσμο της θάλασσας.
11. ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΜΕ ΑΝΑΚΥΚΛΩΜΕΝΟ ΧΑΡΤΙ. Με χαρτί που πρώτα το έλιωσαν και το ανακύκλωσαν έφτιαξαν πολλά χριστουγεννιάτικα στολίδια που τα πούλησαν τις ημέρες πριν τις Χριστ. διακοπές.
12. ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΕΡΙΒ/ΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΣΟΥΦΛΙΟΥ. Περιγράφονται τα όσα έμαθαν στο Κ.Π.Ε. Σουφλίου.
13. ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ: Έγραψαν παραμύθια για τη ζωή των ψαριών, την παιδική HELMEPA κλπ
14. ΣΤΟΛΙΔΙΑ ΜΕ ΑΧΡΗΣΤΑ ΥΛΙΚΑ: Με άχρηστα υλικά, κουτιά κλπ έφτιαξαν όμορφες χριστουγεννιάτικες κατασκευές που κι αυτές τις πούλησαν. Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα χρήματα τα διέθεσαν στο Σχολικό Ταμείο που το χρησιμοποιούμε για να βοηθούμε φτωχές οικογένειες του σχολείου μας.
15. ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ Δ' ΤΑΞΗΣ: Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα νερού 22 Μαρτίου, τα παιδιά της Δ’ τάξης, μέλη της HELMEPA JUNIOR , έφτιαξαν ένα ερωτηματολόγιο , βασιζόμενοι σε δραστηριότητα του βιβλίου «Μελέτη περιβάλλοντος». Τα ερωτηματολόγια, που αναφέρονται στη σωστή χρήση του νερού από τον καθένα μας, μοιράστηκαν στα παιδιά του σχολείου μας . Μελετήθηκαν από τους μαθητές, βαθμολογήθηκαν και τα αποτελέσματα καθώς και στατιστικά στοιχεία και συμβουλές δόθηκαν πάλι στους ερωτηθέντες μαθητές.
16. ΘΑΛΑΣΣΙΝΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ: Έγραψαν συνταγές με θαλασσινά είδη...
17. ΟΙ ΑΦΙΣΕΣ ΓΙΑ ΤΗ HELMEPA. Πολύχρωμες, πανέμορφες αφίσες έφτιαξαν τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες και τις έστειλαν στην HELMEPA.
17. ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ: Βρήκαν και κατέγραψαν διάφορα επαγγέλματα που έχουν σχέση με τη θάλασσα.
18. ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑ: Ζωγράφισαν σε μορφή γραμματοσήμου εικόνες ζώων και ψαριών.
19. Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΩΝ ΚΟΡΑΛΛΙΩΝ. Βρήκαν εικόνες και φωτογραφίες από κοράλλια.
20. ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ: κ.λ.π.

Ζώα υπό εξαφάνιση

Έγινε ιδιαίτερη αναφορά στα ζώα που κινδυνεύουν περισσότερο από άλλα, όπως η χελώνα careta careta, η φάλαινα, η φώκια, η αρκούδα και ο λύκος. Τα παιδιά πληροφορήθηκαν για τα ζώα αυτά, για τη ζωή τους και τους κινδύνους που τα απειλούν. Ζωγράφισαν εικόνες, έφεραν άλλες από το σπίτι τους και όλα αυτά τα αποτύπωσαν σε μεγάλα καλλιτεχνικά δημιουργήματα και το τοποθέτησαν στις τάξεις τους.

Γράψανε νέα μηνύματα

Τα παιδιά ασχολήθηκαν ιδιαίτερα με τα ζώα της Γης που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Τόσο στο σχολείο, αλλά κυρίως στο σπίτι τους έψαξαν και βρήκαν πληροφορίες απ΄ όπου ο καθένας μπορούσε. Όσοι είχαν υπολογιστές, χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο, οι περισσότεροι χρησιμοποίησαν βιβλία και κυρίως διάφορες εγκυκλοπαίδειες, αλλά και εφημερίδες και περιοδικά. Μετά στην τάξη ζωγράφισαν τέτοια ζώα, όπως η αρκούδα, η φώκια, ο λύκος, η χελώνα πάνω σε μεγάλα χαρτόνια. Μετά έγραψαν διάφορα μηνύματα και τα τοποθέτησαν στον τοίχο της τάξης τους.

Χορός στο ρυθμό θαλασσινών τραγουδιών

Πολύ πρωτότυπη ήταν και η ιδέα του χορού. Ο χορός πάντα φέρνει κέφι και ξεκουράζει τον άνθρωπο από την ένταση της δουλειάς. Αλλά χρειαζόταν κάτι πιο ταιριαστό. Και ποιο ήταν αυτό; Σίγουρα ένα τραγούδι που να χορεύεται και ταυτόχρονα να μιλάει για τη θάλασσα! Έψαξαν και το βρήκαν! Όλοι θα έχετε ακούσει το "θαλασσινό τριφύλλι". Και τα παιδιά, αφού έμαθαν τα λόγια τραγούδησαν και χόρεψαν με κέφι...

Το πείραμα της μόλυνσης

Πολύ πρωτότυπη ήταν και η ιδέα του χορού. Ο χορός πάντα φέρνει κέφι και ξεκουράζει τον άνθρωπο από την ένταση της δουλειάς. Αλλά χρειαζόταν κάτι πιο ταιριαστό. Και ποιο ήταν αυτό; Σίγουρα ένα τραγούδι που να χορεύεται και ταυτόχρονα να μιλάει για τη θάλασσα! Έψαξαν και το βρήκαν! Όλοι θα έχετε ακούσει το "θαλασσινό τριφύλλι". Και τα παιδιά, αφού έμαθαν τα λόγια τραγούδησαν και χόρεψαν με κέφι...

Νερο ...λέξεις

Μια από τις πολυάριθμες καλλιτεχνικές δημιουργίες που ήταν σχετικές με το θέμα της εργασίας ήταν κι ένα καταπληκτικό "παζλ" που έφτιαξαν τα παιδιά. Πάνω από 60-70 πολύχρωμα κομμάτια, όμως με την κυριαρχία των θαλασσινών χρωμάτων, χρειάστηκαν για να συνθέσουν ένα αληθινό έργο τέχνης που σε κάθε κομμάτι του κυριαρχούσε μια λέξη. Μια λέξη που είτε μόνη της, είτε ως συνθετικό ...μιλούσε για νερό, για θάλασσα, Θέλετε μερικές; "πικροθάλασσα, φυσικό νερό, κλπ.

Όμορφιες ζωγραφιές με ...άσχημο περιβάλλον

Μια από τις πολυάριθμες καλλιτεχνικές δημιουργίες που ήταν σχετικές με το θέμα της εργασίας ήταν κι ένα καταπληκτικό "παζλ" που έφτιαξαν τα παιδιά. Πάνω από 60-70 πολύχρωμα κομμάτια, όμως με την κυριαρχία των θαλασσινών χρωμάτων, χρειάστηκαν για να συνθέσουν ένα αληθινό έργο τέχνης που σε κάθε κομμάτι του κυριαρχούσε μια λέξη. Μια λέξη που είτε μόνη της, είτε ως συνθετικό ...μιλούσε για νερό, για θάλασσα, Θέλετε μερικές; "πικροθάλασσα, φυσικό νερό, κλπ.

Σελιδομετρητής

counter free

Οι 3 ιστοσελίδες μας.

(2001-2012) Η πρώτη

(2013-2020) Η δεύτερη

(2021- .......) Η τωρινή


Επιλογές