Εργασία περιβαλλοντικής εκπαίδευσης - " Μια ιστορία για την ειρήνη "

Συντελεστές: Μαθητές:   Δ3

Συντονισμός: Μαρκάκης Δημήτρης


Οι μαθητές του τμήματος

Αχμέτ Μεχμέτ, Ευσταθοπούλου Ελένη, Μοσχοφίδου Αναστασία, Μοσχοφίδου Ισιδώρα, Ντατίδης Αναστάσιος, Πορτοκάλογλου Κωνσταντίνος, Ρεφειάδου Θεοπούλα, Σαμπάντζε Ραΐσα, Σουλεϊμανιάν Μαρία, Τσανδάκης Γεώργιος, Τσαχάλοβ Σέργιος, Τσολάκη Μαρία, Χασομέρη Μαρία, Χομπουντάν Χριστίνα...


    Η ιδέα για το ξεκίνημα
  Στο σχολείο μας φοιτούν πολλοί μαθητές που ζούσαν ή που οι γονείς τους γεννήθηκαν σε άλλα κράτη [Γεωργία, Ρωσία, Αρμενία, Καζακστάν, Βουλγαρία, Ουκρανία κλπ]. Μετά το 1991 και ιδιαίτερα με αφορμή πολεμικά γεγονότα που συνέβησαν σε μερικές από αυτές τις χώρες, μετανάστευσαν στην Ελλάδα. Έτσι μας ήρθε η ιδέα να γνωρίσουμε τους Έλληνες μαθητές που ζουν στο εξωτερικό, δηλαδή τους απόδημους. Θέλουμε πολύ να μάθουμε για τις χώρες που ζούνε οι συμπατριώτες μας, να γνωρίσουμε τους λόγους που έκανε τις οικογένειές τους να ζούνε τόσο μακριά από τη χώρα μας και ακόμη να μάθουμε για τη ζωή τους και πως είναι οργανωμένη αυτή. Διατηρούν επαφές με την πατρίδα τους; Έχουν εδώ συγγενείς; Έρχονται στην Ελλάδα και κάθε πόσο. Σκέφτονται να ξαναγυρίσουν πίσω ή αποφάσισαν να μείνουν για πάντα στο εξωτερικό! Εμείς, ξεκινήσαμε την υπόθεση αυτή σαν μια εργασία για να μάθουμε έννοιες όπως: απόδημος, μετανάστης, ξένος, εντόπιος, εργάτης, δουλειά κλπ. Στη συνέχεια επικοινωνήσαμε με το Υπουργείο Παιδείας, το οποίο μας έστειλε τις διευθύνσεις των σχολείων όπου φοιτούν ελληνόπουλα. Έπειτα, στείλαμε γράμματα στις διάφορες χώρες και ζητούσαμε στοιχεία για τους τόπους που ζούνε, αλλά και τον τρόπο ζωής τους. Επιστολές μας ταξίδεψαν σε Σουηδία, Γερμανία, Ιταλία, Αρμενία, Ουκρανία, Αυστραλία, Λιβύη, Σαουδική Αραβία, Η.Π.Α. Καναδά, Νότια Αφρική, Αίγυπτο κλπ.
Παίρνουμε πολλές επιστολές και τα παιδιά δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού μαζί με τη σχολική αλληλογραφία, γίνεται και προσωπική επικοινωνία. Η συνέχεια θα είναι ακόμη πιο συναρπαστική και ενδιαφέρουσα καθώς θα πληθαίνουν οι επιστολές που θα λαμβάνουμε.
Το μεγάλο κόσμο της Γης, όπως φαίνεται στα μάτια των παιδιών, θα επιδιώξουμε να τον φέρουμε στην τάξη μας, μέσα από τους Έλληνες του εξωτερικού.

Σχολεία και Πρεσβείες που ανταποκρίθηκαν στην πρόσκλησή μας
 Ήδη μέχρι σήμερα [τέλος σχολικής χρονιάς 2003-2004] συνεργασίες μας έστειλαν τα σχολεία:
• 6 ο Δημοτικό Σχολείο Πάφου – Κύπρος
• Ελληνικό Σχολείο του Ρόιτλινγκεν - Γερμανία
• Ελληνικό Σχολείο του Γκέτεμποργκ - Σουηδία
• Κυριακάτικο Σχολείο του Ντονιέτσκ - Ουκρανία
• «Πρατσίκειο Δημοτικό Σχολείο Αλεξάνδρειας» Αίγυπτος
• Ελληνικό Σχολείο του Όσλο - Νορβηγία
• Ελληνικό Σχολείο Ενορίας Αγίου Αντωνίου Πασαντίνα – Καλιφόρνια – Η.Π.Α.
• Ελληνικό Σχολείο του Ντέρμπαν [Durban] – Νότιος Αφρική Ελληνορθόδοξο Κολλέγιο Μελβούρνης «Οι Άγιοι Ανάργυροι» Καναδάς.
• Ελληνορθόδοξο Σχολείο «ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ» - Οντάριο Καναδά.
• Ελληνικό Σχολείο «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΙ» - Κεμπέκ - Καναδάς Τμήμα 231
• Ελληνικό Σχολείο «ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΙ» - Κεμπέκ Καναδάς Τμήμα 232
• Ελληνικό Σχολείο του Γκέτεμποργκ – Σουηδία
• Ελληνικό Σχολείο του Χέλσινμποργκ – Σουηδία
• Ελληνορθόδοξο Ελληνικό Σχολείο Αγίου Νικολάου – Νέα Υόρκη.
• Ελληνικό Σχολείο του Bielefeld – Γερμανία
• Ελληνικό Σχολείου του Βούπερταλ – Γερμανία
• Holy Cross Greek School – Belmond – U.S.A.

Επιστολές μας έστειλαν οι Ελληνικές Πρεσβείες: της Λιβύης, του Μαρόκου, του Αζερμπαϊτζάν, της Κίνας, του Ιράν, της Ιορδανίας, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, του Καμερούν, της Κένυας και της Ολλανδίας,

Γέφυρα με τα Ελληνόπουλα του Κόσμου
  ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ: Με αφορμή τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, από την Ελλάδα και σε συνδυασμό με το αρχαίο ολυμπιακό πνεύμα, που ήταν η επικράτηση της ειρήνης και της εκεχειρίας, κατά τη διάρκεια των αγώνων, οι μαθητές θα πάρουν μέρος σε ένα πρόγραμμα με στόχο να αντιληφθούν και να κατανοήσουν την αξία και την αναγκαιότητα της ειρήνης στην ανάπτυξη κάθε ανθρώπινης δραστηριότητας.
 Τα παιδιά θα συζητήσουν μέσα στην τάξη για τη σημασία της ειρήνης. Ως αφόρμηση καλό θα ήταν οι μαθητές που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα να επισκεφτούν στην πόλη τους ένα μνημείο, ένα μουσείο, μια προτομή μιας προσωπικότητας που έχει αγωνιστεί για την ειρήνη και την ελευθερία. Θα επισημανθούν τα καταστροφικά αποτελέσματα ενός πολέμου. Είναι βέβαιο ότι κάθε μαθητής, ανάλογα με τη χώρα από την οποία προέρχεται και την κοινωνική του θέση να έχει διαφορετικές εμπειρίες και απόψεις για το θέμα. Ο καθένας μαθητής μέσα στην τάξη του με την διακριτική καθοδήγηση του εκπαιδευτικού θα αναφέρει τις απόψεις τους, θα συζητηθούν, θα επισημανθούν τα θετικά ή αρνητικά σημεία του πολέμου. Μετά, με διαλογική συζήτηση, οι μαθητές θα δημιουργήσουν μια ιστορία ή και παραμύθι με κεντρικό νόημα την ειρήνη. Μπορούν, ανάλογα με το περιεχόμενο να δώσουν έναν διαφορετικό υπότιτλο στο εξώφυλλο του τετραδίου αυτού. Αυτό θα γίνει στο τέλος της όλης διαδικασίας. Καλό είναι η ιστορία που θα δημιουργήσουν να έχει στοιχεία της χώρας τους.
Μετά, σε μια άλλη δραστηριότητα, τα παιδιά θα σχεδιάσουν εικόνες σχετικές με την ιστορία που δημιούργησαν. Οι εικόνες αυτές θα χρησιμοποιηθούν ως υλικό για το βιβλίο, το CD-rom και την έκθεση ζωγραφικής που θα γίνει στο σχολείο μας στο τέλος περίπου της σχολικής περιόδου.
 Μια τρίτη δραστηριότητα είναι η ηχογράφηση της ιστορίας που δημιούργησαν από τους μαθητές σε κασέτα μαγνητοφώνου. Καλό είναι κάθε παράγραφος να διαβάζεται από διαφορετικό μαθητή. Η ηχητική αποτύπωση δίνει μεγαλύτερη αξία στη δημιουργία της εργασίας, αφού θα γίνει μέσον επικοινωνίας μεταξύ όλων των μαθητών των 16 σχολείων στο CD-rom που θα κυκλοφορήσει.
Εάν το επιθυμούν τα σχολεία, μπορούν να στείλουν και βιντεοσκοπημένα στιγμιότυπα από τη δραστηριότητα που θα αναπτύξουν, έτσι ώστε το κάθε ένα από τα 16 σχολεία να έχουν μια καλύτερη γνωριμία μεταξύ τους.

  από το: "GREEK ORTHODOX EDUCATION IN ONTARIO"
Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2004
Αγαπητέ κύριε Κεραμυδά,
ΕΔΩ ΚΑΙ ΛΙΓΕΣ ΗΜΕΡΕΣ ΣΤΕΙΛΑΜΕ ΤΟ ΝΕΟ ΜΑΣ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΗΚΑΜΕ ΚΑΙ ΗΔΗ ΠΗΡΑΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ. [..Η ΧΑΡΑ ΟΛΩΝ ΜΑΣ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΟΤΑΝ ΠΑΡΑΛΑΒΑΜΕ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΚΑΙ ΤΟ CD ΠΟΥ ΜΑΣ ΣΤΕΙΛΑΤΕ. ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΣΑΣ ΣΥΓΧΑΡΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΝΑ ΣΥΓΧΑΡΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΒΟΗΘΗΣΑΝ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΥΤΟΥ. ΔΕ ΣΑΣ ΚΡΥΒΩ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ Η ΠΟΛΗ ΣΑΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΗΤΑΝ ΓΝΩΣΤΗ ΑΛΛΑ ΤΗ ΒΡΗΚΑΜΕ ΣΤΟ ΧΑΡΤΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ. ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΧΑΡΤΗ ΚΟΛΛΗΣΑΜΕ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΑΥΤΟΚΟΛΛΗΤΟ. ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΕΡΗΦΑΝΟΙ ΓΙΑΤΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΓΙΑ ΛΙΓΟ ΕΙΧΑΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΣΑΣ. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΗΣ Ε3. ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ.
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΑΝΝΑ ΣΑΡΑΝΤΙΔΗ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ 

    Εκδόσεις της εργασίας
   Η εργασία έχει κυκλοφορήσει σε μορφή βιβλίου και σε ψηφιακή μορφή. Στο CD rom περιλαμβάνονται και οι επιστολές που μας έστειλαν οι ελληνικές πρεσβείες. 

[ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ]

Σελιδομετρητής

counter free

Οι 3 ιστοσελίδες μας.

(2001-2012) Η πρώτη

(2013-2020) Η δεύτερη

(2021- .......) Η τωρινή


Επιλογές