Εργασία περιβαλλοντικής εκπαίδευσης - " Σκουπίδι-σκουπιδάκι μου"

Συντελεστές: Μαθητές:   Α1 & Α2

Συντονισμός: Δόβρη Δήμητρα και Μυρτσίδου Βασιλική...

Σκουπίδι, σκουπιδάκι μου
  Η κατάσταση στην αυλή του σχολείου είχε γίνει αφόρητη. Σκουπίδια παντού και μάλιστα εκεί πίσω στην μικρή αυλή που παίζαμε εμείς οι μικροί του σχολείου.
Υπήρχαν σκουπίδια από συσκευασίες τροφίμων όπως κρουασάν, πατατάκια, αλουμινόχαρτα από τα σάντουιτς που έφερναν τα παιδιά από το σπίτι, από τσίχλες, από χυμούς.

Αποφασίσαμε, λοιπόν, να βάλουμε μια τάξη έτσι ώστε να μπορούμε να παίζουμε σ' ένα πιο καθαρό χώρο. Εφοδιαστήκαμε με πλαστικά γάντια και σακούλες σκουπιδιών και η επιχείρηση …. «το κυνήγι των σκουπιδιών» ξεκίνησε.
  Ο προαύλιος χώρος όλου του σχολείου μας φαινόταν τεράστιος. Η αρχική μας πρόθεση ήταν να καθαρίσουμε ένα μέρος της αυλής. Τελικά όμως, χωρίς να το καταλάβουμε μαζέψαμε όλα τα σκουπίδια που υπήρχαν στην αυλή,
Το αποτέλεσμα μας ενθουσίασε και μας δημιούργησε τη διάθεση να εξαφανίσουμε τα σκουπίδια απ' όπου μπορούσαμε.
  Το επόμενο βήμα ήταν να καθαρίσουμε το ποταμάκι που υπήρχε κοντά στο σχολείο μας και που περνούσαμε από εκεί κάθε φορά που πηγαίναμε περίπατο.
Οι όχθες του ήταν γεμάτες με λογής-λογής σκουπίδια. Ρόδες αυτοκινήτων, πλαστικά σακιά από λιπάσματα, μεταλλικά κουτιά από αναψυκτικά, πολλές πλαστικές σακούλες, παλιά παπούτσια.
  Ακολουθήσαμε και εδώ την ίδια διαδικασία. Φορέσαμε γάντια, πήραμε πλαστικές σακούλες και ορμίσαμε στη μάχη κατά των σκουπιδιών.

Καθαρίσαμε την παραλία των Πετρωτών
  Ο επόμενος στόχος μας ήταν ο καθαρισμός της ακτής των Πετρωτών.
Η παραλία των Πετρωτών ήταν γνωστή σε όλους μας. Οι περισσότεροι από μας περνάμε ένα μεγάλο μέρος των καλοκαιρινών μας διακοπών σ' αυτήν την όμορφη παραλία.
 Πήγαμε ως εκεί με λεωφορείο που μας διέθεσε ο δήμος Σαπών. Όταν φτάσαμε εκεί, διαπιστώσαμε ότι οι τελευταίοι λουόμενοι «ξέχασαν» αρκετά από τα σκουπίδια τους στην παραλία.
 Χωρίς να χάσουμε χρόνο, χωριστήκαμε σε ομάδες, φορέσαμε τα γάντια μας, πήραμε και τις μεγάλες σακούλες σκουπιδιών που είχαμε φέρει μαζί μας και απλωθήκαμε κατά μήκος της ακτής.
 Οι «θησαυροί» που συλλέξαμε και αυτή τη φορά ήταν ποικίλοι. Πλαστικές σακούλες, πλαστικά μπουκάλια από νερά και αναψυκτικά, χαρτόκουτα από χυμούς, τσιγάρα, συσκευασίες τροφίμων, γυαλιά. Σιδερένια εξαρτήματα, σκουριασμένα και σπασμένα από τις βάρκες των ψαράδων, σκισμένα δίχτυα, σπασμένα αγκίστρια.
 Μετά από μερικές ώρες η ακτή είχε αλλάξει πρόσωπο.
 Απολαύσαμε το όμορφο θέαμα και ξεχυθήκαμε πάλι στην παραλία. Αυτή τη φορά για να μαζέψουμε κογχύλια και βότσαλα, τα οποία θα χρησιμοποιήσουμε ως υλικά για τις κατασκευές που θέλαμε να φτιάξουμε.

Γράψαμε μηνύματα
Στο τέλος φτιάξαμε και πινακίδες
Πριν αφήσουμε την περιοχή κατασκευάσαμε πινακίδες από ξύλο και γράψαμε μηνύματα για τους λουόμενους του καλοκαιριού που έρχεται.
Τα μηνύματα που γράψαμε ήταν :

«ΜΗΝ ΠΕΤΑΤΕ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ»
«ΚΡΑΤΕΙΣΤΕ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΘΑΡΗ»
«ΜΗ ΜΟΛΥΝΕΤΕ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ»

Τοποθετήσαμε τις πινακίδες στην αμμουδιά, ώστε να είναι ορατές από όλους τους επισκέπτες και ικανοποιημένοι από τη δουλειά μας, πήραμε το δρόμο του γυρισμού.

Χειροτεχνίες με ...τέχνη

Ζωγραφίσαμε με θέμα : «Σκουπίδι, σκουπιδάκι μου είσαι εδώ ; Παίρνω τη σακούλα μου και σε κυνηγώ !»...  Στείλαμε τις ζωγραφιές μας στη HELMEPA.

Χρησιμοποιήσαμε άχρηστα υλικά, όπως συσκευασίες από γάλατα και χυμούς, για να φτιάξουμε πασχαλινά καλαθάκια και να βάλουμε μέσα τα κόκκινα αυγά μας.
  Τα αυγά μας τα βάψαμε στην τάξη μας χρησιμοποιώντας φυσικά υλικά, όπως φλούδες από κρεμμύδια και ρίζες φυτών.

Καθαρίσαμε το "Δεντράκι"
 Σκεφτήκαμε πως θα ήταν καλό να καθαρίσουμε το «Δεντράκι».
Το «Δεντράκι» είναι ένα μικρό δασάκι κοντά στο σχολείο. Είναι σκεπασμένο από πεύκα και υπάρχουν στο χώρο αυτό παιδικές χαρές και γήπεδα. Όλες οι εκδρομές του σχολείου μας γίνονται πάντα εκεί. Όλα τα παιδιά χαιρόμαστε και περνάμε πολύ όμορφα.
 Φορέσαμε τα μπλουζάκια που μας έστειλε η HELMEPA , τα γάντια μας, πήραμε τις σακούλες μας και ξεκινήσαμε.  Αφού μαζέψαμε ό,τι σκουπίδια βρήκαμε, χαλαρώσαμε και παίξαμε στην παιδική χαρά.