Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Σαπών

ΣΤ':    Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας

Δράση 1η

  

 Στα πλαίσια του Μαθήματος «Φιλαναγνωσία» και σε συνδυασμό με την Ευέλικτη Ζώνη, τα δύο τμήματα της ΣΤ' τάξης του σχολείου μας ξεκίνησαν μια σειρά δραστηριοτήτων.

  Αρχικά επισκεφθήκαμε το χώρο της βιβλιοθήκης όπου οι μαθητές ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας, τα είδη βιβλίων που υπάρχουν στο σχολείο μας καθώς και για τον τρόπο δανεισμού των βιβλίων. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο θέμα της έγκαιρης επιστροφής των βιβλίων και τονίστηκε ότι όλοι μας οφείλουμε να προσέχουμε τα βιβλία και να τα διατηρούμε σε καλή  κατάσταση, ώστε να μπορούν αργότερα να τα δανείζονται κι άλλοι συμμαθητές μας. Έπειτα οι μαθητές  διάλεξαν τα βιβλία που ήθελαν να δανειστούν.

  Στη συνέχεια ακολούθησε συζήτηση, σχετικά με το βιβλίο το οποίο θα δουλέψουμε όλοι μαζί μέσα στην τάξη. Ιδιαίτερη προτίμηση έδειξαν στα κόμιξ και στα βιβλία μυστηρίου, ωστόσο όπως όλα έδειξαν, το πιο αγαπητό ήταν «ο μικρός Νικόλας», το οποίο επιλέχθηκε για να αποτελέσει τη βάση των δραστηριοτήτων για το μάθημα της Φιλαναγνωσίας.

  Αφού συμμαζέψαμε τη βιβλιοθήκη, μεταφερθήκαμε στην αίθουσα του Στ1, όπου υπάρχει  διαδραστικός πίνακας, και οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες. Υπό τους ήχους μουσικής οι μαθητές χόρευαν και, καθώς περνούσαν δίπλα από την έδρα, οι δάσκαλοι τούς κολλούσαν χαρτάκια στο μέτωπο. Στα χαρτάκια αναγράφονταν τα γράμματα Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ. Έτσι όταν τελείωσε το τραγούδι οι έξι ομάδες είχαν σχηματιστεί με τυχαίο τρόπο. Αφού οι μαθητές βρήκαν τους «συμπαίχτες» τους, ονόμασαν την ομάδα τους και όρισαν τον αρχηγό τους.

  Τέλος οι μαθητές ξεφύλλισαν τα βιβλία που είχαν επιλέξει ατομικά και ξεκίνησαν την ανάγνωσή τους.

==================================================

Δράση 2η


  Στο πλαίσιο του μαθήματος της Φιλαναγνωσίας, τα δύο τμήματα της έκτης τάξης του Σχολείου μας, ασχολούνται με το βιβλίο των Ρενέ Γκοσίνι και Ζαν-Ζακ Σενπέ ''Ο μικρός Νικόλας έχει προβλήματα''.

 Τα δύο τμήματα, στην από κοινού συνδιδασκαλία, χωρίστηκαν σε έξι ομάδες των έξι παιδιών. Το βιβλίο, αποτελείται από πολλές ενότητες (μικρά κεφάλαια). Στις ομάδες δόθηκε το κεφάλαιο ''Με τον μπαμπά για ψώνια'' σε φωτοτυπία. Τα παιδιά, πάντα σε ομάδες, διάβασαν το κείμενο, συζήτησαν μεταξύ τους και με τους δασκάλους τους, έφτιαξαν δικές τους ζωγραφίες.

  Τέλος με βάση τις εικόνες του κειμένου, έφτιαξαν-έγραψαν, τη δική τους ιστορία. 


Οργάνωση ΣΤ1: Τσολάκογλου Μαρία -  ΣΤ2: Καρπούζης Παναγιώτης