Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Σαπών

  Τελείωσε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του προγράμματος COMENIUS «Water is life» που υλοποιούμε και η επίσκεψη των ξένων εταίρων μας στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα από τις 27 Μαΐου και μέχρι τις 2 Ιουνίου φιλοξενήσαμε στις Σάπες 22 ξένους δασκάλους στα πλαίσια του προγράμματος Comenius «Το νερό είναι ζωή». Μετά από τις επισκέψεις μας στην Ουγγαρία, Ισπανία και την Τουρκία ήταν η σειρά μας να υποδεχτούμε τους εταίρους μας. Κατά την διάρκεια της φιλοξενίας δώσαμε μεγάλη έμφαση στο αντικείμενο του προγράμματος, προγραμματίσαμε και οργανώσαμε ώστε όλες οι εκδηλώσεις μας να έχουν σχέση με το νερό κάτι το οποίο ήταν εύκολο με την έννοια ότι ο τόπος μας το έχει σε αφθονία σε διάφορες περιοχές και μορφές όπως λίμνες, ποτάμια, θάλασσα. Ταυτόχρονα όμως προσπαθήσαμε να διαφημίσουμε τη χώρα αλλά και την περιοχή μας με την επίσκεψή μας σε διάφορα μέρη αλλά και την όσο το δυνατό καλύτερη φιλοξενία εκ μέρους μας.

  

  Ξεκινήσαμε το πρόγραμμα από το σχολείο. Εκεί οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να δουν πως είναι το σχολείο μας, να παρακολουθήσουν πως γίνονται τα μαθήματα, να δουν κατασκευές των παιδιών για το νερό αλλά και να τους κάνουν και να κάνουν οι ίδιοι ερωτήσεις στα παιδιά. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν με ιδιαίτερη θέρμη μιας και η περιέργειά τους είχε εξαφθεί πολύ από την επίσκεψη των ξένων δασκάλων. Μετά από την αρχική διστακτικότητα τους οι ερωτήσεις έπεφταν βροχή πράγμα που το θεωρήσαμε θετικό μιας και ήταν ευκαιρία για αυτά να πληροφορηθούν για διάφορα θέματα από πρώτο χέρι, όπως πόσο χρονών είναι οι μαθητές τους στα σχολεία, πόσους μαθητές έχουν, τι μαθήματα κάνουν, πότε έχουν διακοπές, τι μαθήματα κάνουν κ.λπ. Έτσι μπόρεσαν να συγκρίνουν τη σχολική ζωή τους με τη σχολική ζωή στα ξένα σχολεία. Ταυτόχρονα ακόμα είδαν ότι η γνώση μιας ξένης γλώσσας δεν είναι κάτι γενικό και αόριστο αλλά μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να επικοινωνήσουν με άλλους ανθρώπους. Αργότερα μετά την βόλτα στις τάξεις οι ξένοι παρακολούθησαν ένα θεατρικό έργο που ετοίμασε το τμήμα ένταξης καθώς και μουσικοκινητικές παραστάσεις που ετοίμασε η Δ’ τάξη και η γυμνάστρια του Γυμνασίου Σαπών, ενώ ακόμα παρακολούθησαν και συμμετείχαν σε παιχνίδια νερού που πραγματοποιήθηκαν από παιδιά όλου του σχολείου.

   Μετά και προκειμένου να προβληθεί όπως είπαμε ο τόπος είχαμε προγραμματίσει και ετοιμάσει ένα γεύμα το οποίο και αποτελούνταν από διάφορα παραδοσιακά φαγητά του τόπου τα οποία είχαν παρασκευαστεί από τους γονείς των παιδιών. Την επόμενη μέρα, Τρίτη, το πρόγραμμα ξεκίνησε από νωρίς και επισκεφθήκαμε την εκκλησία της Παναγίας Κοσμοσώτηρας στις Φέρρες ενώ στη συνέχεια πραγματοποιήσαμε βαρκάδα στο Δέλτα του Έβρου. Το μεσημέρι επιστρέψαμε στην Αλεξανδρούπολη και επιβιβαστήκαμε στο πλοίο με προορισμό τη Σαμοθράκη. Αφού τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο κάναμε μια βόλτα στον παραδοσιακό οικισμό της Χώρας με τα στενά και γραφικά σοκάκια.

  Την Τετάρτη ξεκινήσαμε με την επίσκεψή μας στον αρχαιολογικό χώρο της Παλαιάπολης με το Ιερό των Μεγάλων Θεών και το μουσείο με το αντίγραφο της Νίκης της Σαμοθράκης ενώ στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τα Λουτρά, το φαράγγι του Φονιά και την παραλία των Κήπων.

 Την Πέμπτη αναχωρήσαμε από το νησί με προορισμό τη Μαρώνεια, για μια γνωριμία με την περιοχή. Επισκεφθήκαμε τις Καγκέλες, το αρχαίο θέατρο της Μαρώνειας, το μουσείο Ταβανιώτη και το λαογραφικό μουσείο της Ξυλαγανής. Το βράδυ παρατέθηκε δείπνο στην Έπαυλη όπου τα παιδιά του τοπικού συλλόγου Ποντίων χόρεψαν παραδοσιακούς ποντιακούς χορούς ενώ στη συνέχεια ακολούθησε γλέντι με ελληνικά τραγούδια και χορούς.

 Την Παρασκευή το πρόγραμμα ήταν πιο ελαφρύ μιας και ήταν η τελευταία μέρα της επίσκεψης και περιλάμβανε βόλτα στο παζάρι και στη συνέχεια επίσκεψη στο Δήμαρχο των Σαπών. Το πρόγραμμα στη συνέχεια ήταν ελεύθερο. Θεωρούμε ότι στις ημέρες που φιλοξενήσαμε τους εταίρους μας καταφέραμε να τους φέρουμε σε επαφή με την ιστορία του τόπου μας, να επιδείξουμε κάποιες από τις πολλές ομορφιές της πατρίδας μας, να τους κάνουμε να αισθανθούν άνετα με την φύση και ταυτόχρονα να επιτύχουμε την πρόοδο του προγράμματος μέσα από τις συναντήσεις που είχαμε κατά την διάρκεια της φιλοξενίας τους. Αυτό θεωρούμε ότι επιτεύχθηκε μέσα από την συμμετοχή όλων στο ιδιαίτερα απαιτητικό μπορούμε να πούμε πρόγραμμα και μέσα από την συζήτηση και συναναστροφή των εκπαιδευτικών από διαφορετικές χώρες και διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα.

 Υπενθυμίζουμε ότι σε κάθε συνάντηση οι εκπαιδευτικοί είναι διαφορετικοί και μόνο οι συντονιστές παραμένουν ίδιοι σαν οι συνδετικοί κρίκοι στις διάφορες φάσεις του προγράμματος. Παραδώσαμε ακόμα στους εταίρους όπως είχαμε συμφωνήσει το επιτραπέζιο παιχνίδι με τις ερωτήσεις και προγραμματίσαμε και οριστικοποιήσαμε τις προδιαγραφές για το βίντεο με μηνύματα παιδιών για το νερό αλλά και για την παρουσίαση του Power Point ενώ οι γενικοί συντονιστές του προγράμματος που είναι οι Ούγγροι μας ενημέρωσαν ότι είναι έτοιμη και η ιστοσελίδα του προγράμματος.

 Πιστεύουμε ότι έφυγαν ικανοποιημένοι και αυτό φαίνεται από τις ευχαριστίες που δεχθήκαμε και τις υποσχέσεις για σύντομο αντάμωμα ξανά στην Πολωνία αυτή τη φορά. Ακόμα νοιώσαμε ιδιαίτερη ικανοποίηση από την ανάρτηση φωτογραφιών της επίσκεψης τους στην Ελλάδα σε διάφορες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Για να πραγματοποιηθεί όμως το ιδιαίτερα απαιτητικό πρόγραμμα της φιλοξενίας δούλεψαν και πρόσφεραν όλοι οι δάσκαλοι στο σχολείο, θεωρούμε ότι όλοι οι συνάδελφοι στο σχολείο μας υπερέβαλλαν εαυτόν ώστε να παρουσιάσουμε ένα όσο το δυνατό πληρέστερο και αρτιότερο πρόγραμμα φιλοξενίας. Ακόμα ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στους γονείς των μαθητών αλλά και σε διάφορα πρόσωπα και φορείς των Σαπών οι οποίοι αφιλοκερδώς προσέφεραν τα μέγιστα.

  (Για να δεις περισσότερες φωτογραφίες κάνε κλικ εδώ )